2007/01/05

Vapen: tangentbord

Så föll jag då hit till slut. En nystartad blogg. I det stora redan översvämmade bloggträsket tänker jag kräla ner och se till att ni får veta allt spännade som händer på Birkagatan, på Kungsbackapendeln, på ICA och på en hel del andra platser.

Ett nytt år har börjat här i Göteborg, som vanligt hoppas jag på stora förändringar men är nöjd om jag får möta sommaren med vetskap om att vi har någon ny plats att bo på. Och allt som händer på vägen dit, det är ren bonus. Det är väl egentligen det den här bloggen kommer gå ut på, jakten på den nya bostaden. Nytt andrahandskontrakt? Etagevåningen i Vasastan redan? Förstahandskontrakt någonstans? Var kommer jag (vi) ta vägen? Ibland är det riktigt spännande, ibland bara jävligt läskigt, men som den gamla favoriten Timbuktu säger och som jag plötsligt börjat tro på... Det löser sig!

Jag ska försöka uppdatera dig på träningsresultat, händelser på jobbet, relationer till olika människor, vad min familj håller på med och en massa övrigt vardagsmaterial. Kul va?

Mitt liv, mitt tangentbord, mina ord.

Så välkommen ombord, hoppas jag glimrar till ibland så att du återkommer. Det är jag som är Jonna, aka Noja, och jag är beväpnad med tangentbord.

~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: My boyfriend's back - Me first and the gimme gimmes
Dagens väder: Vacker kall morgon med fullmåne, regn på kvällen (för ovanlighetens skull)
Dagens citat: "Antingen vet man vad livet går ut på eller så är det bara snurrigt och flamsigt." - Anton Tjechov

Inga kommentarer: