2007/01/06

Första lördagen i resten av mitt liv

En helt vanlig lördag. Jag ska ta och duscha och sen är det jobb som gäller igen. Jag är så trött på alla dessa tidningar som ska buntas och räknas och rapporteras. Kan inte folk bara sluta läsa papperstidningar? Får hoppas på en lugn kväll, även om jag tvivlar. Det är tur att jag har helt galna kollegor som alltid ser till att man har kul på jobbet. Utan dom hade jag inte pallat!

Pratade med syster Large idag, hon hade inför månadslöften istället för nyårslöften samt fått reda på att man i Schweiz idag firar Kungadagen. (För er som inte vet varför det är trettonhelg, så var det de här dagarna som de tre vise männen kom fram till baby-Je med rökelsen, myrran och guldet.) Då stänger man in en plastkung i en kaka och den som får kungen får en krona och får vara kung resten av dagen. Det kanske vore något att inför även i landet Sverige. (Ni som ser på HippHipp förstod det där sista.)

Jag skulle verkligen behöva tjejkompisar. Folk att shoppa med, dricka drinkar med, fika med och prata relationer med. Även utanför internet. Jag tror att tjejkompisar är ett viktigt inslag i en annan tjejs liv. Jag måste försöka hitta några. För även om de finns, så är de utspridda över landet och den som bor här har ju ungefär lika mycket tid att ses som jag. Jag förringar inte mina killkompisar, men det blir ju aldrig samma sak. Så tjejer, jag saknar er, kom hit och hälsa på mig så ska jag blanda drinkar till er i riktigt tjejiga färger!

Nu är det hög tid för en dusch och lite ihopplockning av viktiga grejer till jobbet. Kommer hem sent ikväll, men i morgon är jag helt ledig och då vill J shoppa med mig, han behöver nya byxor och även lite nya tröjor och nån snygg skjorta att inleda fjärde terminen på Handelshögskolan med. Vi får väl se hur länge vi håller ut innan vi akutfikar på vårt vanliga kafé.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Girls just wanna have fun - Cyndi Lauper
Dagens väder: Mulet och ganska kallt. Inget regn än.
Dagens citat: "Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter. Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig. Gå bara bredvid mig och var min vän." Albert Camus (1913-1960)

Inga kommentarer: