2007/01/07

En ny vecka i antågande.

Söndagen den sjunde januari tvåtusensju. En dag som spenderades kramandes i sängen medan väckarklockan ringde som en galning i niominutersintervaller. En bra frukost och sen attackerade jag och J ett relativt folktomt Nordstan. Åh vad skönt att slippa trängas. Dagens uppdrag bestod av att hitta nya byxor till J. Uppdraget lyckades och vi gick till Clas Ohlson och köpte nödvändiga saker. (En borste till att borsta av bordet med, en nyckelsats att skruva ihop soffan med, fryspåsar och raklödder. Nödvändigheter!) En god bit mat åts på ett lugnt Ming Place och sen åkte J till handels och jag åkte hem. Sorterade alla mina papper och satte in i en ny pärm, sorterade återvinning som ska till återvinningsstationen, tog bort julsakerna och såg första avsnittet av Nip/Tuck. En mycket bra söndag måste jag säga.

Nu har J kommit hem till mig igen. Det tar alltid en liten stund att vänja sig vid tvåsamheten, men efter lite acklimatisering så är det väldigt skönt. Skönt att ha en till person i lägenheten, skönt att ha diskmaskin och skönt att ha någon att få dela lite ny vardag med. Förhoppningsvis kan den här våren innehålla lite mer än äta, sova, jobba, plugga, sexa. Fler och längre promenader, mer träning, fler biobesök, fler luncher på stan och middagar, ny mat och mer prat. Även fast jag längtar efter äventyr ibland, har höga krav på uppmärksamhet från allt och alla och vill vara den som gör att människor inte kan tänka på något annat än att få mig i säng, så skulle jag inte byta min tvåsamhet med J mot någonting i hela världen. Det är alltid roligt att vara med honom, vår bank av interna skämt knäcker ingenting och han är trygg att sova bredvid. Vi vill samma sak, vi jobbar mot samma mål och vi gör det ihop. Vi längtar båda efter en lägenhet i Göteborgs centrum, vägen dit tänker vi gå ihop utan att veta riktigt vad som händer, men vi ska dit. Då kan ni väl komma och hälsa på?

Planerar ett hotellbesök, har fått en gratis hotellövernattning av min "chef" på jobbet och den ska vi utnyttja jag och J. Sova på hotell gratis här i stan och istället lägga pengarna på champagne och mat och frukostbuffé. Det borde man verkligen göra ibland, åka till staden intill (eller stanna i samma man är i) och bo på hotell, sova i mjuka sängar och dricka champagne. Vardagslyx! Som de sa på P1 häromhelgen, det är ingen som blir arg oavsett vilken tid på dygnet du serverar champagne, det passar alltid. Mer Tattinger och Bollinger åt folket!

Jag vill fortfarande kunna teleportera saker och mig själv till olika platser. Det finns så många ställen jag skulle vilja vara på, kunna vara en liten skugga som fanns och tog emot när någon föll eller bara vara där och ha kul. Jag skulle vilja vara hos M och hjälpa till och packa. Vara hos E och se till att hon inte fastnar djupare ner i hemmafrufällan. Vara hos F långt uppe i norr och äta tacochips och kladdkaka. Vara hos min moster M och vara Majken. Det är tur att jag också vill vara hos J och vara hans flickvän, kokerska, playboybunny och gosedjur. För det är här jag hämtar styrkan att finnas till. För mig och andra.

Ny vecka i antågande. MVC-besök för nytt recept på små blåa piller. Jobba sex av sju dagar. Träna bodycombat på onsdag kväll. Total lycka och total adrenalinkick. Så småningom ska det börja tränas någon form av kampsport. Blir nog en bra vecka det här med! Let's go!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: Trust is shareware - The Ark
Dagens väder: Det regnade inte när jag gick ut, men regnade när jag åkte hem.
Dagens citat: "Många drömmer om odödlighet fastän de inte vet vad de ska ta sig till en regnig söndagseftermiddag." - Susan Ertz (1907-)

Inga kommentarer: