2007/01/21

Exakt precis i denna stund just nu

Gosh. Jag har inte skrivit någonting här sedan i onsdags. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, kära läsare. Sen i onsdags har det hänt lite ditt och datt. Torsdagen var lång som vanligt, upp tidigt tidigt (ville helst av allt mörda väckarklockan och krypa intill J igen och somna om) och iväg till jobbet. Skulle fotograferas, så trots att jag inte skulle stressa till något combatpass på kvällen släpade jag med mig en massa grejer. Gillar varken att fotograferas eller släpa grejer fram och tillbaka. Jag blir aldrig bra på uppställda kort och jag blir alltid jättevarm av ryggsäck Dagen avslutades med ett superskönt aerobicpass med östersundskan. Hon är energisk som få, bra inspiration. Det går att träna aerobics på två sätt, lätt eller jobbigt. Gissa hur vi gjorde? Upp tidigt igen på fredag morgon för ytterligare en lång dag på jobbet. Det gick helt okej även om jag inte är människa före tio på morgonen, pallar inte gnälliga människor klockan halv nio… När dagen tog slut var jag nog gladare än någon annan, åkte hem med tåget till min soffa och mina vänner i SATC. J lagade mat åt mig, vi åt och sen återgick vi till viloläge i soffan framför Så ska det låta. Åt massa choklad och hade det mycket mysigt där vi låg. Äntligen helg!

Lördag så. Inleddes med en ilsken klocka som väckte mig och talade om att det var dags att gå till gymmet och plåga magmusklerna. Gick dit, tränade och gick hem. Det gick väl så där bra men jag gjorde det åtminstone. I snöstorm dessutom (okej, bara promenaden dit, men ändå). Ibland undrar man vad det är som gör att man frivilligt går ut i snö och kyla för att göra något som gör ont. Mysterium. Duschade och sen blev det afternoon tea med syster large. Det var en mycket trevlig eftermiddag med mycket prat om allt och ingenting. Goda varma scones med smör och hallonmarmelad och varmt bavaria-te. Mums! Jag behöver fler såna tillfällen, jag älskar ju att sitta bort en hel eftermiddag och bara prata. Ge mig sociala kontakter! Jag är öppen för förslag! I hällregnet skildes vi sedan åt, large för bowling och jag gick in i gratisnöjenas högborg, biblioteket. Plockade på mig allsköns litteratur, behöver böcker att läsa på pendeln. Jag är så trött på Metro. Bättre då att läsa om avhoppade sektmedlemmar, träning, krönikor av Markus Birro eller om annorlunda sexualiteter. Eller något annat spännande. Lördagen fortsatte med mys med J, matlagning, efterrätt, mera SATC, mera mys och sen sömn medan stormen rasade utanför fönstren. Igen. Snön försvann fortare än kvickt, men det var åtminstone vitt ett tag. Nu vet jag inte om det behöver komma någon mer snö…

Söndag i sängen. Vaknade inte förrän elva, då jag gick upp och fick totalnoja på att det var så rörigt och så mycket disk överallt. Åt lite frukost och läste en demolerad GP. Vårt brevinkast är för litet. Sen tog jag på mig träningskläderna och gick till gymmet. För sjätte gången den här veckan. Det känns konstigt nog väldigt bra, alternativen är så pass många att det går att träna så mycket. Läste i boken ”Jag vill ju bara se bra ut naken” att det inte är farligt att träna mycket och ofta, det är farligare att sitta stilla. Så länge det inte gör ont på fel sätt kan man enkelt utsätta kroppen för påfrestningar. Skönt att ”höra”! Röjde upp i kaoset här hemma medan J tränade, sen tog vi vagnen ner till Korsvägen och Tugget och åt kvällsmat. Kebabtallrik för mig och pizza Torino för J. Vardagslyx!

Den här helgen har varit otroligt bra. Ren rekreation inför den trista och tråkiga och sorgliga period som är i antågande. Fått sova mycket, fått mycket närkontakt med J, fått social stimulans och mycket skratt med systern. Fått njuta av det enorma utbudet på stadens bibliotek. Söndagskvällen gav också en framtidsplan, något som gjorde mig mycket glad. Kanske kan det bli studier till hösten. J tycker att jag borde göra högskoleprovet och jag får väl överväga saken. På något sätt känns det som det vore roligt att börja plugga igen. Kan sakna det ibland, att jobba är inte riktigt så pass intellektuellt stimulerande så att jag blir nöjd. Det är tur att jag har biblioteket att tillgå. Jag får hoppas att mitt lilla nysatta mål uppnås. Återkommer till innehållet så småingom.

Söndagskvällen spenderades i soffan framför diverse dokumentärer, bland annat om munksälens överlevnad och en naturfilm från Iran på jakt efter Latifis huggorm. Jag gjorde chai med skummad mjölk, gott! Kroppen är inte jättetrött, psyket mår riktigt bra och jag tror faktiskt på mig själv när jag säger att det kommer ordna sig med bostad framåt sommaren. Jag undrar ibland hur det kan komma sig att jag får ha det så här bra. Kanske är det ett en uppmuntran från någon högre makt för allt jag gick igenom för fyra år sedan. Borde jag ha dåligt samvete för att jag mår så bra? För att jag fick ett bra jobb och har en bra lägenhet och en underbar sambo? Eller kan livet bara vara så här bra helt utan vidare. Det tåls att fundera på. Dock inte nu, för det är dags att sova här i Snöbollschampinjonen. Lägga i nya lakan i sängen, borsta tänderna och läsa vidare i ”Jag vill ju bara se bra ut naken”. God natt, tack för att du tog dig tid att läsa ända hit.

Dagens roligaste replik: ”Om du ställer dig där borta, så står du lite längre bort…
Micke Tornvings karaktär till en av sina anställda på Gran Canaria i nya serien ”Playa del Sol.”

Kan nog bli roligt! Jag skrattade flera gånger!

Inga kommentarer: