2007/01/09

13 timmar på ICA

Godkväll. Ytterligare en dag att lägga till handlingarna. En lugn dag på jobbet. I tretton timmar. Jag känner mig ganska mör. Och ändå sitter jag här och skriver. Tittar på Fredrik Lindström i "Världens modernaste land". Fredrik är en av mina stora idoler. Om jag fick som jag ville skulle jag läsa en massa svenskakurser med honom som lärare. Det hade varit hur kul som helst. Visst, han upprepar mycket om de saker han skrivit i sina böcker, men han sätter verkligen spiken i huvudet många gånger i sina studier om svenskarnas beteende. Min hjärna känns rätt så mosig just nu så det blir inget längre inlägg idag.

I morgon blir det tvätt och lite städning, läsa en bok, äta blodgrape och sen träna på kvällen. Framöver väntar sex dagars jobb i ett streck och det känns så där. Dock ska jag träffa K nästa vecka, hon är här på nåt intervju-uppdrag och ville umgås lite. Det blir bra, något roligt att se fram emot. Länge sen jag såg henne och länge sen vi fick sitta ner en hel kväll och prata strunt.

Nu borstar jag tänderna och kryper till kojs. Godnatt godnatt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagens låt: 9 to 5 - Dolly Parton
Dagens väder: Det regnade snett regn i morse, annars vet jag inte, har jobbat.
Dagens citat: "Efter väl förrättat arbete är vilan angenäm". Marcus Tillius Cicero

Inga kommentarer: