2007/01/17

97-97, var har du tagit vägen nu?

Så var det snart dags att gå och sova igen då. I morgon ringer klockan okristligt tidigt, på med regnställ (antagligen behövs det i morgon också) och åka iväg till jobbet. Jobba torsdag och fredag men sen är jag ledig i helgen. Dagen har varit stormig, diskade stora diskberget på förmiddagen efter att ha väckts av J som gjorde frukost åt mig. Senaste frukosten; mjölk, special K och russin. Blodgrape och te (dock inte ihop, det som skär sig.) J drog iväg till skolan för tentaplugg och jobbintervju och jag diskade, klädde på mig och åkte in till stan för att träffa K. Otroligt roligt, lunch på bufféstället i Nordstan och sen vagnen hem till Birkagatan för glass, fotoalbum-tittning, prat och mycket flams och trams. Som det alltid blir när vi kommer ihop oss, skönt att vissa saker alltid förblir lika oavsett hur mycket tid som gått. Och i sommar, två dagar innan jag och J flyger till Grekland, ska jag/vi gå på bröllop.
Mitt första kompis-bröllop, förhoppningsvis inte det sista! Det ska minsann bli roligt!

Vi pratade Västerbyminnen, om de helt vilda somrarna som pågick där ett tag. Då badkläderna var konstant blöta, cyklarna våra bästa vänner och konditionen var på topp. Vi cyklade på långa cykelutflykter, vi såg på mycket dålig film, vi bildade klubb och skrev tidning. Vi skrattade, hoppade på höskullar och spelade enorma mängder fotboll. Vi bodde praktiskt taget i vattnet vid ån, oavsett tidpunkt på dygnet var det okej att bada. Vi pratade om de osynkade mattiderna, om våra föräldrar som knappt såg röken av oss under sommarhalvåret, vi var alltid ute på äventyr. Vi gjorde utflykter till myrön, där vi åt makaronsallad marinerad i yes. Fick enorma skrattanfall för att undertecknad inte kunde vara behjälplig med ficklampan. Det är inte alltid roligt att växa upp. Det var underbara tider och ibland kan jag sakna dom så att det gör ont. Skulle vara så underbart roligt att dra ihop det gamla gänget. Jag, K, R, M, K, R, och R. Träffas över god mat och vin en sommarkväll i Västerbyn. Jag måste nog styra upp detta någongång. Barndomens, eller kanske tidiga tonårstidens, somrar i Västerbyn med all dess oskuldsfullhet. Tills tiden hann ikapp...

Nu är det onsdag kväll, har varit på Combat ikväll och det är alltid kul. C berättade om något som hette typ BootCamp* som fanns på city, det vore kul att testa. Synd att det låg på onsdagar också... Får kanske svika H någongång och testa. 20 spänn kan det vara värt. Nu är nästa träningspass aerobics med östersundskan efter morgondagens långa jobbdag. Måste boka combatpasset till nästa tisdag också.. Fastnat i träningsträsket? Vem? Jag?... :o)
Ska gå en runda på K-mässan på lunchen och se om en väska finns där som jag har blivit kär i. Mycket plats för både jobbprylar och träningskläder. Och i morgon ska vi fotograferas för en reklamkampanj, har preparerat ryggsäcken med prylar som kanske kan hjälpa till att fräsha upp mig lite efter två och en halv timmes varuplock. Wish me luck!

*
BootCamp;
En effektiv träningsform hämtad från den amerikanska militären. Ett pass med hög intensitet där man varvar styrka med egna kroppvikten och kondition i korta intervaller. Man får ökad motivation, energi och självförtroende på köpet!

Inga kommentarer: