2007/01/23

Lugn och ro bland vårtsvin och nässeldjur

En morgon när jag vaknade var hela världen vit. Hmm.. hur bra lät det där? Nu har det snöat åtminstone igen... och det är faktiskt vitt över hela marken. Jag är helt ledig idag och har planerat in ett eget rekreerande besök på Universeum. Dyrt kanske, men det är också bara två dagar till lön och vad kan passa bättre en snöig ledig dag än att leta på ödlor och andra djur i en regnskog? Jag har aldrig varit där ensam. Tror det kan vara bra.

Läste en rolig artikel i GP. Att oreda inte bara är av ondo. Jag har min egen teori i ämnet. När man har det rörigt med fortfarande har koll på var man har viktiga papper, nycklar, mobilladdare och andra nödvändigheter, då är det helt okej. Det är när det är rörigt och man inte har den blekaste aning om var förra telefonräkningen, intresseanmälan till vasaloppet eller inbjudan till födelsedagsfesten är, det är då man har problem. Hmm.. kanske var det precis det artikeln kom fram till. Jag får läsa den igen med en tallrik mjölk och K-special.

Godmiddag!

----------------------------------------------
Uppdatering.
Det blev inget besök på Universeum, trots att de har fått nya krabbor. Istället tog jag tvåans spårvagn till Linnéplatsen och klättrade upp för en massa trappor. Upp till Naturhistoriska muséet. En mycket trevlig eftermiddag i lugn och ro. Knappt en kotte att trängas med. Eller jo, kottar fanns det nog. Och en uppstoppad vombat, en gigantisk uppstoppad elefant, insekter och annat äckligt i formalin (typ cossus cossus...) Och kanske framför allt, en väldigt jättestor blåval. Man känner sig rätt så liten när man står bredvid en sådan grej. Kul var det att vara där. Skön eftermiddag! Sen var jag inne i kaoset i city och insåg igen att jag inte gillar det särskilt mycket. Gick mest runt innan jag åkte hem, gick till affären och köpte jos. En helt okej dag. Fast nu snöar det inte längre. Så den där fina promenaden jag hade tänkt ut känns inte lika lockande längre. Tror att ryggläge i soffan och en bra bok får bli kvällens underhållning istället. BodyCombaten på city var fullbokad. Får ta i dubbelt så mycket i morgon kväll istället. Nu ska jag laga mat.
Ajöken.

Inga kommentarer: