2007/02/27

Nojas 100 saker.

Okej. Jag hittade den här via bloggen Närabögenupplevelser (tack!) och är väl ungefär sist ut att haka på den här utmaningen, men jag blev åtminstone väldigt inspirerad att ägna den närmaste timmen åt att lista 100 saker om mig själv. Hur självutlämnande är inte detta? Ni kan väl hänga på... om ni har lite tid över. Eller en halv eftermiddag... Hey ho, let's go!

1. Jag har tre syskon.
2. Jag tycker om blodpudding och havregrynsgröt.
3. Jag äger en rosa mp3spelare.
4. Jag har spelat fiol sen jag gick i tvåan.
5. Jag har enormt många cdskivor utan fodral.
6. Använder helst Försvarets hudsalva till torra läppar.
7. Är jättedålig på att koka potatis.
8. Säger ofta att jag ska framkalla digitala bilder, gör det oftast inte.
9. Jag är grym på låttexter.
10. Jag trivs framför mitt tangentbord, skriver otroligt snabbt. Utan att titta ner!
11. Är inte allergisk mot något, förutom kaniner. Tur att det bara är mot dom med päls.. ;)
12. Jag tycker om svensk film. (Favoriterna är Masjävlar och Sopor.)
13. Jag tycker om animerad film också. Ice Age är klockrena.
14. Äter saker i perioder, olika frukter, olika brödsorter, olika yoghurtsorter. You name it.
15. Jag har två låtsaständer. En i överkäken och en i underkäken, gissa vilka?
16. Är ett stort fan av Galenskaparna och AfterShave.
17. Har varit på orkesterresa i Norge och på hemvägen sovit på golvet i gången i bussen.
18. Jag använder BlåVitts ansiktskräm och den fungerar hur bra som helst.
19. Jag tränar. När jag är som duktigast sex dagar i veckan. BodyCombat, aerobics och gym.
20. Jag har inte läst Sagan om ringen-trilogin.
21. Har en dator som låter som en moped/traktor/tröskverk.
22. Har en tatuering och fler på gång.
23. Jag är bra på att skriva för långa meningar.
24. Jag tycker inte om ägg.
25. Jag tycker om att simma.
26. Gillar sommaren bättre än vintern.
27. Pedantisk men bra på att röra till det.
28. Kräsen när det gäller mat.
29. Jag är kär.
30. Jag har låtsas veta mycket om James Bond för att imponera på en kille.
31. Jag har åkt mycket tåg.
32. Har demoner under sängen som kommer fram ibland och trycker ner mig i skorna.
33. Hade IG i syslöjd en termin på högstadiet.
34. Jag har uppträtt som pojkbandet Five med några kompisar.
35. Gick Livsmedelsprogrammet med inriktning konditori/bageri på gymnasiet.
36. Jag har sett en död människa.
37. Har ett akvarium. (Hemma hos mamma och pappa.)
38. Inledde min alkoholkarriär med Explorer och apelsinläsk. Fanta smakar fortfarande vodka.
39. Jag är inte särskilt fördomsfri, men snäll ändå.
40. Bara 60 saker kvar.
41. Tequila tycker jag är gott.
42. Har skulder till CSN som jag håller på att betala tillbaka.
43. Jobbar på ICA. En plats som aldrig slutar förvåna.
44. Har avverkat tre pojkvänner och en flickvän genom åren.
45. Dejtat och hånglat med desto fler.
46. Har enligt min sambo göteborgshumor. Dvs. ganska dålig.
47. Har ett seriöst förhållande med MSN och internet.
48. Vill någongång i mitt liv äga en bullterrier.
49. Jag lägger saker överallt och får till slut panik och tokstädar.
50. Jag har äppelkinder.
51. Och dubbelhaka.
52. Jag är sambo med en gotlänning
53. ... som jag träffade på fyllan, ett riktigt fylleragg som tog skruv.
54. Är obotlig godisätare. Mums!
55. Tror inte på halstabletter. Botar halsont med Salta Katten och Djungelvrål.
56. Min första nätdejt utspelade sig i Stockholm, på konsert med DiLeva.
57. Är konfirmerad.
58. Tycker att O'boy och Skogaholmslimpa med hushållsost är underskattat.
59. Tycker inte om att lära mig saker, vill kunna allt från början.
60. ...dvs. har kort tålamod
61. Jag tycker att Nip/tuck är bästa serien.
62. Jag har spytt på fyllan en enda gång i mitt liv. (På min 20årsdag.)
63. Jag har ätit endast jordgubbar, glass och vispgrädde på en buffé på en finlandsbåt.
64. Jag tror oftast gott om folk. Blåögd och ganska naiv.
65. Har en mormor som befinner sig i Indien för en oräknelig gång i ordningen.
66. Jag har sett Taj Mahal.
67. Jag har tackat nej till att åka till Mallorca för att fira midsommar i Dalarna.
68. Jag har ätit sniglar.
69. Jag tycker att utseendet är viktigt, men även verbal förmåga är attraktivt.
70. Shoppar sällan...

71. om det inte gäller skor och linnen.
72. Tycker väldigt illa om slask och regn och blåst. Bra att bo på Västkusten.
73. Har prenumererat på ProHockey och samlat hockeybilder.
74. Jag har en stor samling McDonald's-leksaker. Det var en stor hobby när jag var liten!
75. Jag har ett ärr i pannan efter min bästa kompis framtänder.
76. Jag förstår inte grejen med stuprörsjeans och stövlarna utanpå.
77. Kan ofta bli sentimental och nostalgisk.
78. Har ett gäng nära vänner och en hel flock ytliga bekanta.
79. Jag brukar kunna få det jag vill ha om jag bara är tillräckligt envis.
80. Jag är jungfru.
81. Jag har gått i Prideparaden tre gånger, underbart roligt!
82. Jag har gått ifrån en lägenhet ungefär 20 minuter innan jag skulle få besök och hunnit hem.
83. Jag föddes 1983 i Falun under ett stort oväder.
84. Jag har lätt för att gråta på fyllan om saker inte blir som jag har tänkt.
85. Jag har egentligen inte gjort så mycket som jag ångrar.
86. Är rädd för höjder och gillar inte karuseller alls. (Jag håller gärna din väska när du åker)
87. Faller ofta för frestelser.
88. Äter det jag vill, när jag vill.
89. Har fått cred av Henrik Schyffert för min tatuering.
90. Jag tycker om mig själv och den jag är, även om jag letar vidare efter flera pusselbitar.
91. Har en bred allmänbildning, eller onödigt vetande kan det också kallas.
92. Spindlar är äckliga och onödiga. (Terapi på Naturhistoriska museet?)
93. Är förtillfället bosatt i en andra hands lya helt utan aning om var jag kommer bo i höst.
94. Har varit arbetslös i hela sex veckor i hela mitt liv.
95. Har aldrig varit fullständigt pank.
96. Samlar ofta mynt i spargrisar, man vet aldrig när man behöver ett paket mjölk.
97. Älskar sällskapsspel, gärna TP eller Alfapet.
98. Tycker att Sverige är ett alldeles för långt land.
99. Har bilder på mig själv på nätet, medveten om riskerna.
100. Har insett att hundra saker inte är så himla mycket.

Tack för visat intresse. Nu är det din tur!
//Jonna - beväpnad med tangentbord och med för mycket tid.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hundra saker är galet mycket. Här är en:

Jag har två systrar, en i medium och en i small, som jag tycker så mycket om.

Hälsar large som börjar få magknip. Ha det skönt i Dalom.