2007/02/09

Brev, glada nyheter och himmelsk glass

Bloggeri bloggera. Fredag inför jobbhelg. I morgon ska jag gå upp och träna och nyss upptäckte jag att coren var inställd, då blir det en timmes löpband istället. Nice det också. Har inte alls varit duktig och tränat mycket den här veckan, men jag försöker låta bli att få ångest och tycka att jag är dålig. För det är jag inte. Sen är det jobb hela kvällen, sista gången man får göra som man brukar. På måndag börjar de nya rutinerna, kommer bli ganska svåra att komma in i tror jag, men till slut kanske de också går bra. Och så jobb på söndag också. Och på måndag. Och på tisdag. Sen är det onsdag och jag är ledig igen. Bara att hålla ut! Det är som jag har sagt förut tur att jag tycker om mitt jobb. I torsdags var vi ute och åt med förbutikspersonalen. God mat på restaurang i Kba. Jag mumsade plankstek med tre såser och pommes duchesse, gott gott. Mycket skratt och prat. Ingen är riktigt frisk tror jag bland mina kollegor, allas hjärnor är totalt fucked up. Well, kul är det åtminstone. Snart åker två av mina kollegor till Asien på tremånaders backpacking. Blir lite tomt utan dom! Jag åkte hem med kvart i niotåget, kom hem och såg på SATC (nu har Miranda fått sitt barn och Carrie och Aidan har gjort slut och Mr Big ska flytta till Napa. Charlotte och Trey har separerat och Samantha har fått hjärtat krossat när hon för en gångs skull blev kär. Där är jag nu i skokartongen.), surfade lite och pratade med M. Först en massa på MSN och sen i en och en halv timme i telefon. Mysigt!

Idag skramlade det till i brevinkastet när jag höll på att göra mig klar för att åka till jobbet. Jag tänkte att det som vanligt skulle vara en tidning typ "Aktiespararen" eller något från Gotlands hushållningssällskap (don't ask.) Men jag hade fel. Det damp ner ett vitt kuvert med avsändaren "L hos farmor". Två jättefina teckningar, en med många spår på. Och så en artikel om Jaipur från mamma och pappa från DN. En liten flashback till den vackra platsen med alla palatsen och observatoriet och Hawa Mahal förstås. Jag blev glad i hela hjärtat av detta brev. Dock inser jag ju att det är för långt mellan Göteborg och Falun för att det ska vara riktigt nyttigt. Fasterhjärtat klappar ju så hårt för den lilla fröken som ser på Pippi och åker pulka och har ett nyfunnet intresse i älgar. Slottsskogen nästa så fort det blir sommar och varmt. Eller kanske på tisdag. Om hon får bestämma. Hon är otrolig och ibland förundras jag över det lilla mirakel som hon är, att hon faktiskt existerar och springer runt på den här jorden i änglavingar och tyllkjol. För det är inget som säger att det hade behövt vara så. Att hon finns men inte hennes pappa. Otroligt märkligt och väldigt konstigt, men alldeles underbart. Lejonkungen är sorglig i sig, men när man tänker på den ur hennes synvinkel och hör mamma berätta om hur hon grät igenom hela filmen för att hon insåg att hon hade något gemensamt med Simba. Det är hjärtskärande men ändå fint på något sätt. Lilla fina söta envisa älskade unge. Teckningarna ska sättas upp på väggen. I sommar tittar vi på älgarna och sälarna och pingvinerna, det lovar jag!

För övrigt flyter det på. Jag har klippt mig, det var skönt. Jag läser böcker på pendeltåget, spelar Bad religion i mp3spelaren, jobbar, längtar hem en del, äter Ben&Jerry Chunky Monkey i lagom mängd (jag har karaktär att sluta) och fryser om fötterna. Det är kallt i Göteborg, men ingen snö. Bara kyla i luften, så vinterjackan är nytvättad och likaså palestinasjalen, de får hänga i ett tag till. På tisdag ska jag på kassamöte och sen jobba. På onsdag fyller pappa år. Nästa helg får jag träffa M som kommer ner. Tänkte ta med honom till stället jag och syster Large var på, det var mysigt och bra. J är i Hemsedal på skidresa, hoppas han inte bryter några ben. Han kommer hem natten till måndag. Tur att jag jobbar i helgen. Jag liksom trivs med livet ibland. Förutom att jag har bitit av mina naglar så att de gör ont. Det är inte bra. Nu får jag börja jobba på dom igen så att de växer ut. Nagelstärkare och bamseplåster. Det enda som funkar. En sak till, jag har tappat bort min kartongkniv. Hur får man tag på såna? Min som har hängt med så himla länge nu... Pappa, du kanske vet? Jag har en mattkniv i verktygslådan, den kan jag nog ta förstås... Detta om detta.

By the way. Jag får semester. Midsommar i Grekland med mamma, pappa och kärleken J.

Inga kommentarer: