2007/02/27

Sånger från andra våningen

Den här veckan blev det förkylt. Legat i viloläge igår och idag och i morgon är det inventering på jobbet, men de får klara sig utan mig. Jag vill kunna jobba på torsdag, men jag gör nog bäst i att undvika träningen om jag vill vara frisk till hemresan. Åh, det ska bli så skönt att komma hem. Längtar redan efter att få sitta på tåget på fredagkvällen, lyssna på musik och läsa någon bra bok. Mamma ringde idag, hon hade varit på bokrean och köpt en bok åt mig. I skrivande stund har jag glömt vad den heter, men jag återkommer till det. Jag blev glad. Hon hade hittat en del bra böcker, vi får nog ta ett varv när jag kommer hem. Här nere brukar Wettergrens ha bra bokrea, det ska jag kika på när jag kommer tillbaka ner igen. Väl hemma ska det bli kul att träffa S en sväng, hon ska få färga håret på mig och så ska jag kolla in hennes nya lägenhet. Eventuellt träffa kd-J och dricka läskeblask. Eventuellt träffa xM och fika äntligen efter hundra år. Ha kalas för syster medium som fyller år, har hittat en tårta som vi ska ge oss på att att göra. Tastelinetårta med vit chokladmousse och vaniljvodkamarinerade jordgubbar. Smarrig såg den ut. Får se om mina tårtkunskaper sitter kvar någonstans! Åka till farmor och träffa busungen med tillhörande mamma och plastpappa. Mycket att hinna med, men även tid för lugn och ro i Skräddis, kanske ett gott glas rödvin i soffan med mamma och pappa. Sovmorgon i min sköna säng och promenader med herr Laban. Skönt ska det minsann bli! Och jag ska hitta ett par nya jeans.

I övrigt så händer det inte mycket. Jag är förkyld, läser bloggar, har idag sett på Titanic på förmiddagen (bra film, länge sen jag såg den), läser böcker, hänger på MSN och slösurfar. Tråkigt att vara förkyld, men inget att göra något åt, bara att vänta ut. Jag har ingen feber och på torsdag ska jag gå och jobba igen. En vilodag till, sen så. Får inte gå på combaten i morgon, då blir jag garanterat inte frisk. Det får gå. Jag får bestämma mig för att det är okej. Även om det tar emot...

Hade en MSN-session med syster large, det var trevligt. Vi halkade in på Flygarhunden ifrån Mirleft, en fantastiskt bra sång från länge sen. "Flygarhunden ifrån Mirleft, hon är liten men häftig. Lägger ledigt ner kameler. Fåglar äter hon gärna." Kul musik det gjordes på sjuttiotalet... Fler bra titlar: "Älgarna demonstrerar", "Tandborstsången", "Jag vill ha vitaminer" och "Här kommer lilla Nöffe". Tur att man hade storasyskon som lyssnade på James och Karin Hollingworth så att det kasettbandet(!) fanns tillgängligt när jag var liten. Jag fick det ju på köpet! Fantastiskt bra, lyssna genast om du kommer åt!
Jag måste verkligen snart åka till Stockholm, tur att vi ska dit den 24e och tur att jag inte har så mycket planerat i april. Systerhelg kanske i El Stocolmo när vårsolen tittar in igen?

Small, medium och large. Kärlek, makt, systerskap! :o)

Nu dags att ta itu med nästa inlägg. Det kommer bli långt. Be prepared!

Inga kommentarer: