2007/02/06

Laundry day in the Snowballfieldmushroom*

Jag säger bara en sak. Pandora.com
Eller okej, jag kommer säga fler saker efter Pandora.com, men det är en grymt bra tjänst. Om du inte redan hittat dit så är det på tiden nu! Det är en webradiotjänst som spelar den musik du ber om. Det vill säga, du skriver in namnet på en artist (typ Blur eller Bad Religion eller Norah Jones) så spelar Pandora musik som liknar den artist du valt. Det är grymt bra! Just nu lyssnar jag på Blur-a-likes, det är trevligt så här på tisdagskvällen. Jag har just fått all tvätt på plats, det har tagit hela dagen men nu är också allting rent. Alla lakan, alla handdukar, alla mina linnen och alla J's tröjor. Det är en skön känsla efteråt även om det är rätt tråkigt medan det pågår. Annars har dagen mest bestått av slösurfning, musiklyssnar, matätning och SATC-tittning mellan tvättmaskinerna. En bra dag faktiskt, nu är det jobb som gäller onsdag-måndag. Träna tidigt i morgon och så klippa mig klockan ett, äntligen. Det ska bli skönt. Tänkte försöka övertala T om att hjälpa mig att färga håret också. Inte någon radikal färg, men något uppiggande. Får jobba på det. Tror det här kan bli en rätt så bra vecka, det känns så iallafall. Lite kallt dock, men ingen snö. Vinterjackan får hänga kvar ett tag till. J är glad, han har fått jobb hos en kapitalförvaltningsfirma. Ska skriva deras marknadsbrev. Det är ju kalasroligt! Vi firade med glass och jordgubbar (frusna och ihopmosade till sylt...). Han kom hem med en ny fin tröja, svartvit Lyle&Scott, supersnygg! Min fina pojkvän, tänk vilken tur man kan ha! Och så ska han lämna mig ensam hela helgen för att åka med Handels till Norge och åka skidor och dricka öl. Jaja, det är väl rätt så rättvist tycker jag. Passar ju bra att jag ska jobba åtminstone. Kärlek är en knepig grej... Knepig men mysig. Puss på dig, J!

Det är snart dags att börja tänka tanken på att vi ska flytta i sommar. Jag måste skriva ihop en bostadsannons till blocket och göra en fin färgglad dito att sätta upp i affären. Det skulle vara så otroligt skönt att så snart som möjligt få veta hur det blir i juli. Nog för att jag inte tvivlar på att det kommer att ordna sig, för det gör det. På något sätt. Jag vill verkligen fortsätta bo här, i kvarteret Snöbollschampinjonen, det vore så skönt om vi kunde få göra det i ett år till. Hoppas hoppas hoppas!Tiden går så otroligt fort. Nu sitter semesterlapparna uppe på jobbet, känns konstigt att planera hur man vill ha det i sommar redan nu, den sjätte februari. Vem vet hur någonting ser ut i juni eller ens i april, maj? Jag bläddrar i min kalender och ser att var och varannan helg är ifylld med någon form av händelse. Mestadels jobb och träning förstås, men också lite besök av M, alla hjärtans dag, teater i Stockholm, hemresa och möten. Hinner knappt med men på något sätt känns det skönt. Snart ska också anmälan till högskoleprovet vara gjord och det är väl bäst att jag gör det. Måste bara kolla om jag jobbar den lördagen, för jag tänker inte ta ledigt för att göra det. Så viktigt är det inte att börja plugga till hösten. Nåväl, jag är nöjd så länge jag får semester från den femtonde juni till den tjugosjätte juni. Sen får resten ordna sig efter hand. Det borde min chef tycka är okej. För på bröllop ska jag och Greklandsresan är redan bokad och klar.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. Nej skämt åsido. Jag anser denna dag vara till ända. Nytvättat och nyladdade batterier för kommande jobbvecka. Bara det att torsdagen ser annorlunda ut gör mycket. Och så blir det visst mat efter FÖ-mötet, det kan bli trevligt, hoppas jag. Och i morgon ska jag hälsa på löpbandet igen. 45 minuter sist, det var skönt. Ingen combat den här veckan, lite ledsen över det.. Det var fullt både på city och Almedal. Tråkigt!

Detta om detta.

*Snowballfieldmushroom = Snöbollschampinjon = namnet på vårt kvarter. För intresseklubben.

Inga kommentarer: