2007/02/21

Ninnaninnaninnana ninaniananina....

Onsdag. Onsdag betyder ledigt. Skönt. Det blåser idag så att det på vissa håll är typ fem decimeter djup snö. Det blev visst vinter igen och okej, det är faktiskt bara februari så rent tekniskt är det fortfarande vinter. Bara att bita ihop och hoppas att pendeltågen går som de ska. Idag har jag haft sovmorgon, vaknade inte förrän halv elva, det var verkligen skönt. Åt grötfrukost och smågnabbades med J. Det är alltid lika roligt!

Spenderade ett par timmar på gratisnöjenas högborg, Stadsbiblioteket. Det är så himla skönt att bara gå där bland alla böcker. Bland allt man kan lära sig bara genom att öppna en bok, alla människoöden, all historia och alla romaner som bara väntar på att bli lästa. Får lätt beslutsångest och till slut blir det för tungt att bära. Den här gången samlade jag ihop bland andra:

Världens största konspirationsteorier
Lunar Park - Bret Easton Ellis nyaste
Tecken på huden - tatueringens europeiska historia
Lura mig! - En serie av Simon Gärdenfors
Passionata - Ernst Brunner

Jag älskar verkligen bibliotek. Har alltid tyckt om att befinna mig där, det är alltid lugn och ro och man får tid att tänka på annat en stund. Världens absolut bästa gratisnöje. Om alliansen tänker röra biblioteken och lånemöjligheterna, då blir jag bra arg. Det är ju ren lycka att låna så många böcker man orkar bära, att bara greppa en bok på grund av titel, omslag eller känsla. Läsa om böcker man redan läst eler läsa något man aldrig annars skulle ge sig på. Jag tycker om böcker. Punkt.

Kom hem till lägenheten och fick ett lättare psykbryt över oordningen och dammet och kläderna och grejerna, så jag tog tag i det hela och nu känns det mycket bätte. Diskat, dammsugit och städat skafferiet. Det känns alltid bra efteråt! Nu ska det bara bli skönt att gå iväg och slå ner min skuggmotståndare lite igen. BodyCombat ikväll, får förklara mig för H varför vi inte sågs i fredags om han undrar. Var och tränade cirkelträning med T igår kväll, det var en mycket bra pass och jag berättade om challengepassen jag brukade gå på hemma i Borlänge och hon blev alldeles lyrisk. Får försöka få in ett sånt pass efter sommaren. Passet var skönt, en halvtimmes cirkelträning med hög puls och en halvtimmes coreträning. Det gjorde ont...

Om en vecka och två dagar är jag på väg hem till Borlänge. Det ska bli otroligt skönt att få komma hem ett par dagar. Hinna vara med på syster mediums födelsedag, hinna träffa busungen, hinna träffa S och se hennes nyrenoverade lägenhet, försöka hinna med att hälsa på farmor och framför allt vara hemma. Ni vet var ni hittar mig om ni vill träffas. Kom och hämta mig så hittar vi på något! Dricka läskeblask, fika, shoppa, festa eller dansa. Jag är öppen för det mesta!

Detta om detta!
Ps. För er som inte förstod rubriken så var det Boktipsets signaturmelodi... :o)

2 kommentarer:

Helena Duroj sa...

vi gillar oxå böcker, och kan avslöja att biblan i hedemora är ovanligt bra - tro det eller ej.

Jonna sa...

Helena: Borlänge bibliotek har också alltid varit grymt bra och jag ser det som en stor tillgång att ha ett hum om hur man hittar på bibliotek. Biblan i stort är en favoritplats oavsett var jag befinner mig!