2007/02/04

Nothing more, nothing less

Hej kära läsare.

Idag känns det inte lika jobbigt. Nu är det söndagkväll. Jag sitter framför min dator och går igenom min enorma samling av digitala bilder och försöker välja ut såna jag ska framkalla och sätta in i ett album. Det finns bilder sen förra året. Jag har alltså ett helt år att gå igenom. Vår, sommar, höst och vinter. Helt galet och ett riktigt mastodontprojekt. Kommer nog ta ett par dagar känns det som. Först framkallningen och sen insättning i album. Pust!
I kylskåpet ligger kött och marinerar sig. Det blir fläskkarré och sallad till kvällsmat idag. Isbergssallad, rivna morötter, cocktailtomater och gurka med olivolja och balsamvinäger. Dagen har spenderats i lugnets tecken, först sovmorgon efter osammanhängande drömmar under natten och sen en promenix till affären för frukosthandling. Lång god frukost i köket till Godmorgon världen i P1. Det är också vardagslyx, åtminstone i min värld. Sen låg jag i ena soffhörnet och läste en bok (Kvinnoorkestern, ett överlevnadsporträtt över en kvinna i Auschwitz som spelade i lägrets orkester. Bra men hemsk bok. Såklart.) och J låg i det andra och läste sin bok om aktiepsykologi. På tv var det skidskytte. Sen lång eftermiddag på stan och nu är vi hemma igen.
Skön söndag! Syster medium ringde och pratade en stund, kul kul. Kanske får vara hästjour när jag kommer hem till Borlänge igen, det vore roligt! Syster large hade nya bilder i sitt album på sin nya vän och kärlek. En fantastiskt vacker bakmaskin/köksmaskin. Aidan hette han visst. Får åka dit snart och äta nybakat bröd. Eller hur?

Ny vecka i antågande igen, tiden går verkligen väldigt fort framåt måste jag säga. Snart sitter jag väl på tåget mot Dalarna igen. Den här veckan består av jobb måndag, jättetvätt på tisdag, besök på skoaffären på onsdag och sen jobb på kvällen, jobb och FÖ-möte på torsdag, jobb på fredag och så jobb hela helgen också. Bra vecka känns det som! Träning ska jag trycka in där jag hinner. Combaten kanske jag kör på Almedal eller på city om det finns platser kvar. Tjejen vi hade sist var så grym, alltid kul med nya intryck och ny feedback. Gymma på måndag, combat då på tisdagen, ev. tidigt gym på onsdagen, aerobics på torsdagen, vila på fredagen, löpband och core på lördagen. Det får nog räcka för den här veckan! Så ni vet var ni får tag på mig. På mobilen, på ICA eller på gymmet. Och däremellan är jag väl på MSN, som vanligt... :oP

Nu ska jag gå ut i köket och göra i ordning en sallad, duka och tända ljusen på bordet. Gott med mat! I mina högtalare spelar Pandora musik som liknar Bad religion och jag måste säga att det är bra. Gammal och ny typ skatepunk. Ska fylla upp mp3spelaren (som har återuppstått från de döda med hjälp av J efter ett misstag gjort av undertecknad. Tur att jag har honom, vad hade jag gjort annars?) med Bad religion. Man blir så pepp av sån musik! Hoppas att ni får en fin vecka. Det kommer komma mer funderingar här i Bloggen framöver, nu har det varit lite mycket känslosoppa den senaste tiden.

Detta om detta.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Yeey!

Du fick in detta om detta! Nu ska jag sova. Har varit en lång och hård dag. Men en med mycket sällskap i min etta. Det gillar jag. Kram Jonna, vi ses väl snart...

Unknown sa...

Hej syster small! Självklart är du välkommen till oss för nybakat bröd anytime. Kolla den här länken, där kan du få testa en kulturtidsskrift - gratis.

http://www.kulturchock.nu/index.php