2007/02/13

Spegel, spegel på väggen där...

Oh no! Idag fick jag mig en spark rakt i ego-magen! Vi har fått se hur marknadsföringskampanjen ser ut som ska gå igång vecka 9-10. Det var inte en rolig syn. Tanken på att en så ful bild på mig ska gå ut till 20.000 hushåll i snyggkommunen känns mindre rolig. Det höll nästan på att knäcka mig, men samtidigt tog jag mig samman och tänkte på att vissa saker får man bjuda på. Jag vet ju åtminstone att det finns ungefär tusen bättre bilder på mig och att jag faktiskt inte är den där bilden. Så jag får bjuda på det, får ta gliringarna när och om de kommer. Och om de uteblir så är det också okej! Jag tränade efter jobbet idag och den bilden jag såg i spegeln då var inte dålig någonstans. Shit happens som det så vackert heter. Det är bara att bita ihop, bita i det sura äpplet och ta det med en klackspark. Vad gör man inte för lite merförsäljning? :O)

Kassamötet idag var nödvändigt och intressant, det kom upp mycket bra saker och mycket rutiner gicks igenom och uppdaterades. Bra! Vi brainstormade fram tio tips för en smidigare självscanning, det var roligt. Det skulle också behövas för de vanliga kassorna. "Tio tips hur du förenklar för både dig och mig när du handlar". Jag tänkte bjuda på några små enkla tips till dig som handlar mat någongång:
  1. Lägg alla stora flaskor ner på bandet. Står de upp välter de bara omkull och har du otur har du ställt något ömtåligt i vägen. Ingen gillar krossade tomater som är tänkta att vara hela!
  2. Även fast dina varor kommer i en viss ordning i vagnen så innebär inte detta att du måste plocka upp dom i den ordningen. Tumregel: tungt först, lätt sist.
  3. Lägg dina kassar och reklambroschyrer direkt i din kundvagn istället för på bandet. De fastnar så lätt!
  4. Prata inte i mobiltelefonen. Om du måste, så påvisa på något sätt att du har sett personen i kassan och säg gärna tack efteråt. Kassapersonal är inga robotar!
  5. Fråga gärna, påpeka, undra. Men använd inte personalen i kassan som klagomur om sådant som de inte kan påverka. Att det är trångt eller att någon skylt saknades eller att ett pris inte stämmer. Personalen i kassan kan oftast kolla upp detta åt dig om du bara ger dom en minut eller två. Vanligt sunt förnuft förenklar din handling och en hälsning och ett tack kostar så lite!

Dagen på jobbet förflöt bra, mycket rotation idag och det är alltid skönt när man har långa dagar. Köpte ett kort till pappa, hann dock inte skicka iväg det så om du läser det här så vet du att du inte får det förrän på torsdag. Hoppas det är okej! :o) Kom iväg vid sju, åkte till gymmet och hälsade på löpbandet. Fick dock ont i vaden så jag fick stretcha ut den lite efter en stund innan jag kunde fortsätta. Drog ner lutningen och då gick det bättre. Gymmade lite, bröst, triceps, rygg och mage. Skönt! Och i morgon, äntligen, dags att fightas med H igen. För två veckor sen var han sjuk, sen jobbade jag förra veckan och på tisdagen var det fullt på de andra ställena. Men nu så, äntligen. Scooter - Apache rocks the bottom. Grym uppvärmning!

Onsdag: Sovmorgon, frukost, plocka i ordning lite, fika med L halv ett, gå till BodyShop och köpa ett bodybutter (varken Nivea eller LDB hjälper på min supersupertorra hud... jag får ta till det tunga artilleriet.) och sen åka till träningen. Finemang!

Detta om detta.

Inga kommentarer: