2007/02/12

Feelings, nothing more than feelings!

It's just another manic monday. Vecka 7, två veckor kvar till höstlovet i Dalarna. Ska jobba i morgon, på torsdag och på fredag. Skulle gått upp och tränat i morse, men det var ju så mysigt att ligga kvar i sängen med J som kommit hem från Norge. Vi kom inte upp ur sängen förrän vid elva... Ibland är det bra att vara ifrån varandra en stund, det blir mer intensivt då. Niceish! Tänkte gymma efter jobbet i morgon, gå på combat på onsdag, aerobics på torsdag, löpbandet och gymmet på fredag efter jobbet och så core på lördag morgon innan jag ska ta med M till George duWal på te. Det blir bra.
Helgen bestod av jobb, bra pass i FÖ med melodifestival på lördagkvällen och en massa struntprat med P, hon är för rolig. Ja, det är alla förresten, skrattar väldigt mycket på jobbet. Den ena virrigare än den andra. Passet på söndagen var väldigt lugnt, men skönt. Då hinner man prata lite med sina kunder, det är alltid trevligt. Spelade på några kusar som sprang runt i Frankrike, de gav dryga 90:- kronor tillbaka. Satsade på rätt hästar för en gångs skull, dock inte så värst mycket. Brukar spela ungefär en gång i månaden, det tycker jag är lagom. Så helgen var bra. Avslutades framför tv:n med Ben&Jerry och Playa del Sol. Och sen en lång MSN-session med en ny bekantskap från El Stocolmo, det är alltid kul. Och så till slut kom J hem.

Idag har jag haft en bra dag. Varit på riktigt bra humör. Vaknade av en jättemysig dröm, försökte somna om för att få komma tillbaka till den känslan som jag hade i drömmen, men vaknade. Det blev ju mysigt det också såklart, och det tillsammans med drömmen fick mig att småle hela dagen. Drömde om en person på jobbet, sånt är farligt men roligt. Det var riktigt kul att se honom sen en liten stund, skrattade för mig själv där jag stod. Innan jag sprang till spårvagnen pratade jag med Po, en massa skitsnack som vanligt. (Han är också en sån där person som kan få mig på otroligt bra humör. Vi har känt varandra i ett par år och hittade varandra direkt. Han är inte klok på en fläck men väldigt rolig.) Så det har varit en riktigt bra dag. Till och med kvällens KL var på bra humör, så det var ju trevligt. Jag älskar när en känsla sprider sig i hela kroppen, när verkligen allt flyter på. Så var det idag. Så fort en kund gnällt på något tog jag mig tillbaka till drömmen eller till morgonen eller tänkte på all den uppmärksamhet som jag får från olika håll. Uppmärksamhet och komplimanger och vetskapen om att människor tänker på mig gör mig snyggare och starkare och gladare. Att veta att jag upptar någons tankar. Och när telefonen glatt visar att jag fått nya meddelanden. Då lever jag upp. När jag rannsakar min omgivning (oftast genom att kolla igenom min lista över människor på MSN) så märker jag ju att där finns människor som bryr sig om mig, som tycker om mig, som inte kan få nog av mig, som vill ha mer av mig, som är nyfikna på mig. Det är en sån egotripp och så underbart. Komplimanger över nätet betyder lika mycket för mig som komplimanger i verkliga livet. Utan mitt nät och mitt MSN hade jag varit en ännu större känslomässig berg-och-dal-bana. På MSN har jag kärleken, vännerna, raggen och spanen. Och självklart systrarna. Och det är en otrolig tur och inte alls något sorgligt. Internet saved my life. :O)

Mormor ska ut och fara och flänga igen. Och jag skulle gärna följa med som handbagage. Kamelsafari låter ju inte helt dumt och få se Jaipur igen vore också nice. Fast dit ska jag ju åka när jag och J har gift oss efter som jag har blivit lovad att få bo i smekmånadssviten på Tigerfortet där. Får väl se när det händer. Man blir åtminstone lite stolt över sin mormor som är så häftig och åker iväg igen över halva jordklotet. Till en plats där hon hittar bättre än i Borlänge. Hur tufft som helst! Jag fick läsa resebeskrivningen om nya resan och det lät underbart. Tänk hur det kan ändras. Inför min resa var jag mestadels nervös och nu kan jag till och med känna hur det skulle kännas att landa i Delhi och gå ut till bussen om jag bara blundar. Får hoppas att det blir av någon mer gång. Och annars har jag åtminstone alla mina minnen från min Indienresa kvar. Lycka till med kamelerna mormor och flyg försiktigt!


Imorgon flyger J med flickvän iväg på en tremånaders trip också. Vem ska jag nu bråka med i förbutiken och mobba för att han är liten? Jaja, han kommer väl tillbaka så småningom, om inte till jobbet så åtminstone till stan. Kul med resedagbok så man kan hålla ett öga på var de är! K med sambo är på Nya Zeeland och räknar får också och själv ser jag fram emot sju stycken varma och semesterfyllda dagar i Grekland framåt sommaren. Det får bli mitt resande det här året. Och kanske får syster Medium hälsa på vännen i Brasilien om hon nu bestämt sig för att bo där. Alla flyger och far överallt!

Dagens mest oseriösa:
www.fultal.com - En helt igenom ovetenskaplig sida, men det är ganska roligt! Vilken fultalsgrupp hamnar du i? :o) (Tell me yours and I'll tell you mine..)

Detta om detta!

Inga kommentarer: