2009/06/28

Sommarens första temafest:

och temat var; Jägermeister-redbull och tårta. För dig som tycker det låter som en fullständigt befängd idé så kan jag bara tala om att du anar inte hur bra det är. Se här så fint:



I fredags gjorde jag min sista dag på praktiken. En sista dag som faktiskt hade ett litet uns av tråkighet i sig, men överlag var det bara skönt. Till tio-fikat blev jag avtackad med en mycket oväntad och bra present, en kanonfin rosa- och vitprickig väska med Betty Boop. Hur de kunde vet att det skulle passa, det vet jag inte, men glad blev jag. En perfekt väska, lagom stor för nödvändigheter och man får även plats med en handduk. För på kvällen ringde hämtades jag av Callisto och vi åkte till Delsjön och badade. En fantastiskt skön kväll, vattnet var varmt, luften var varm, kvällssolen lyste och myggorna surrade. Tror vi badade i en timme minst. Sjöjungfrur i tidigare liv? :) Helt lovely inledning på sommarlovet! När vi blivit blåa om läpparna och myggen började bitas tog vi en sväng till ICA Maxi, handlade kvällsmat och åkte hem till mitt kök och gjorde capresesallad och te. Massor av prat tills klockan började bli mycket. Fint var det!

Lördag betydde fest. Vid sextiden dök doktor Erik upp, min vägbeskrivning hade fungerat och en stund senare kom Gaia, Centi, Lotta och Callisto, med stora leenden, tårta, Jägermeister och ett lock powerking. Det var vad som behövdes för att göra lördagens fest till en av de bästa på evigheters evighet. Dessa människor har hjärtan av guld och jag är sjukt glad över dem alla. De blir min connection tillbaka hit, för även om jag känner att jag nu vet att de finns runt omkring mig, så känns fortfarande Falun som rätt idé. Allra mest för mina kunskapers skull, jag ska bli så bra. Sådär, det var ett sidospår, nu tillbaka till lördagen. Gaia var sjukt snygg i sin vita klänning, hon bar verkligen upp den som inte många andra hade klarat. (Lite farligt för någon som inte tycker att bröst är så fult...) Kvällen började på hundra procent och ökade, vår balkong var perfekt varm och vi satt ute bra länge, Spotify med årets längsta playlist skötte underhållningen och samtalsämnena spred sig som vanligt från allt ifrån relationer till fosforgranater, grannar, skotska slott och knivjagade föredettingar. Tårtan som Gaia hade med sig var underbart god, jordgubbsfromage (tror jag), med chokladgrejs inuti, ingen var särskilt ledsen över att äta upp den. Och frysen fylldes av PowerKing, Jesper var den snällaste pojkvännen ever och cyklade iväg och köpte mera Sprite, (4,5 liter Sprite gick det åt, det borde väl säga allt?), det blandades Dagens, Razz och Sprite-drinkar och även mot slutet gin-powerking. Sammanfattningsvis var kvällen otroligt bra, framåt halv tre-snåret började det bli dags för gästerna att åka hem, solen började så smått gå upp. Alla var askalas och på jättebra humör, svårt att vara något annat i sällskap med såna pärlor. Här kommer några bilder från kvällen!


En galen finska med kniv.


En perfekt playlist!


Powerking ftw!


Tårtätare!

Idag är det söndag. Alkoholen och sömnbristen (det var länge sen jag såg en soluppgång och dessutom var ute innan vid sjutiden...), tog ut sin rätt framåt eftermiddagen, jag somnade på soffan och när jag vaknade mådde jag så sjukt dåligt. Efter en stor kopp te mår jag lite bättre, men tror det blir en tidig kväll. I morgon har jag ett par ärenden att ta tag i; växla in glasskassan med småmynt (ungefär ett ton), gå till Telia och skaffa ett mobilt bredband, köpa tågbiljetter hem till på tisdag och sen packa en superpackning. Min planering är att vara hemma i två veckor. Först en vecka hemma i Borlänge, sen avsluta med sommarlov i Västerbyn och sista helgen i Borlänge för eventuell utgång om någon vill. Spa-dag i Underberg, bada i Dammyran, leka med Livia och Lukas och hoppas att Livias mamma får sin bebis när jag är hemma.

Glad sommar, ha en skön semester när du väl får det och stor kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittade dig allt! Va fasen...bara att följa ett och annat spår ju! :)

Kram
L8

Callisto sa...

Det var en underbar fest. Tårtan var god, drinkarna livsfarliga och sällskapet det bästa tänkbara. :)