2009/07/02

Ms Hawaiian tropic

Hemma.


Jag har sparkat iväg mor och far till sommarstället och tagit stora huset i besittning. Det är nice, speciellt med ett välfyllt kylskåp. Nu är klockan drygt tre och jag börjar bli lite rastlös. Har ju varit ensam i flera timmar nu! Dagens gladaste överraskning stod älskade Hjördis för, genom att komma förbi och ge mig en kram. Solbränd, leende och nästan solblekt blondish, mitt kära hjärtegryn. På måndag blir det till att åka till hennes stuga, till sjön och till "vara-vakna-sent-ihop". Fint är det!

Igår var en fin dag med mina kottar till syskonbarn, mycket kärlek. Först frukost med storasyster och systersonen, livliga diskussioner ("dä" kan faktiskt betyda nästan vad som helst) och bad i den minsta lilla poolen, lunch och sol som vräkte ner. På eftermiddagen blev till att åka över till brorsdottern och bada, stora vågor i den lilla viken i Runn och en vild badare var riktigt roligt. Jag älskar som sagt vatten och det verkar gå i familjen. Jättemysig dag och skönt att få tanka lite villkorslös kärlek, trollungen tyckte det var en utmärkt idé att jag skulle bo i Falun för "jag bor ju också i Falun och då kan vi träffas lite mer." På vägen hem åkte jag och mamma in på affärn och handlade solskyddsfaktor, Hawaiian tropic! Så nu doftar jag som en riktig badstrand, ska snart ta dagens andra dopp i tjärnen innan det är dags att ta cykel eller buss ner mot stan och träffa ytterligare en villkorslös älskling. Glass och sen Hushagsvandring (för er som vet vad det är så vet ni också att det är en typisk sommar-i-Borlänge-grej och för er som inte vet så kan jag tala om att det är en dramatiserad promenad genom ett bostadsområde i Borlänge som heter Hushagen, därifrån kan man denna fina ramsa som läses på borlängemål: stjerna hoppa hem och vila lugnt i trefnan.

Dagens lektion! Och vill ni lära er andra bra fraser på dalmål så rekommenderas Gyrot.)

Det var den första uppdateringen från Dalasemestern. Nu är det som sagt dags att promenera iväg till sjön igen, man blir varm och mosig av solen, så går det ju inte att ha det när det är dags att åka till city! :)


Pussar och stora kramar till alla sjöjungfrur, fiskar och pälsar!

Inga kommentarer: