2009/06/03

Halfway there!

Godkväll.

I have a confession. Idag orkade jag inte laga mat, så när jag var på väg hem tog jag en omväg och gick in på pizzerian och beställde min favvopizza. Jag firar att halva praktiken är färdig och att Hjördis har klarat av sin uppsats. Det var riktigt gott och medan jag väntade på maten röjde jag upp i köket, så nu är läget under full kontroll. Okej, inte riktigt, har som vanligt ett gäng kläder och grejer som har förflyttat sig från sina ursprungsplatser, men det fixar jag ju snabbt med lite bra musik i högtalarna tills Storpäls kommer hem. Bäst att passa på!

Jag skrev ju häromdagen att jag har köpt en Shaktimatta, dags för en första rapport. Det är ganska så skönt att ligga på den, jag somnar nästan omgående för ögonen blir så tunga. Skönast är att ha den uppe under nacke och axlar, där sitter det ofta spänningar. Det enda negativa är att jag mår illa efteråt, men det är tydligen för att cirkulationen kommer igång och det gäller hela kroppen så det är nog bara en invänjningsprocess. Jag förstår att människor blir beroende. Smärtan känns knappt heller, trodde det skulle göra ondare faktiskt. Jag är iallafall nöjd so far, gäller bara att få in regelbundenheten så att kroppen vänjer sig och kan tillgodogöra sig alla bra saker. Ska prova att ligga på magen snart, det känns som att det kommer göra lite ondare. Mer mjukdelar där...

Nu har jag alltså bara 17 dagar kvar på praktiken. Idag har jag skrivit mitt andra interna meddelande och fått svar på det, dvs läkaren jag skrev till hade läst det och kom och redde ut mina frågetecken. Min handledare har idag också fått roa sig med att läsa allt som jag skrivit (yey, hennes dag måste ha varit fantastisk!), varit med på APT-möte och skrivit en hel massa journaler. Nästa tisdag ska jag få vara med en av läkarna på jour-tid på förmiddagen, det ska bli intressant. Under helgen ska jag fundera på vad jag ska göra för intervju med verksamhetschefen. Nåt ska jag nog kunna komma på! Och i morgon är det torsdag, det innebär jobb till fem, sen in till stan och gå på combat med mitt crew och sen iväg till bion med Storpäls och se på Terminator. Inte dumt alls!

Dags att röja undan lite oreda! Bjuder på dagens låt här nedanför:

Sarek - Midsommartid

Ps. Idag fick jag sms från Gaia om planer för midsommar. Eventuellt blir det någon form av happening, hon skulle återkomma. Det vore verkligen roligt med midsommarfest! Ds.

Inga kommentarer: