2009/06/24

Onsdag. Mercoledì. Τετάρτη

Bouna sera!

Nu är det två skälvande dagar kvar av den här sju veckor långa praktikperioden. Tiden har gått som tåget, dvs fort. (Nu pratar vi om höghastighetstågen som Sverige verkar bli ungefär sist i världen med, men ni förstår vad jag menar...) Det känns trots att det har varit bra väldigt skönt att det är slut. Jag längtar verkligen ihjäl mig efter ledighet, Dalarna och Västerbyn. Och snart är jag där! Missar dessvärre Peace and love men är säker på att Frida och de andra festar lite för mig också. Nästa år, då är det min tur!

Igår, tisdag, gjorde jag något modigt. Det sägs att man ska göra saker som är lite rädd för, då utvecklas man som människa och i en kort sekund av ett eventuellt övermod så gjorde jag en sådan sak. This is the story. På gymmet var det dags för combat, det troliga manfallet uteblev och lilla salen blev knökfull. Då kläcker instruktören den fantastiska idén om att bli skuggad och frågade om två personer hade lust att helt enkelt stå längst fram. Efter ett par sekunders övervägande stod jag plötsligt där. På andra sidan ställde sig polisbruden och sen var det bara att köra. Hjärnan fick programmeras om och ställas in på att göra allt åt fel håll. Det blev en utmaning! Jag förvirrade mig själv ett par gånger, men inte så mycket som jag trodde. Det som var mest ovant var att inte se sig själv, utan att jag fick lita på mig själv istället. Otroligt nyttigt. Och det var roligt att få ett nytt perspektiv och se allt folket. Gaia sa efteråt att det såg bra ut och hon är inte den som snackar bullshit, så jag litar på det. Det var oerhört roligt, passet gick bra och jag växte ett par centimetrar och kommer lätt göra det igen om det behövs! Veckans klart mest oväntade händelse. Där missade du nåt, Callisto! Nästa vecka ska jag gå och träna på SVEA med Fia, combat på tisdagkvällen, och visa var skåpet ska stå i front row i Live long time town. Jag måste för övrigt trycka ett Pernilla-linne, undrar var man gör det lättast och hur man kan lyckas stjäla en bild på henne. Måste undersökas. Vilka är med? :o)

Idag på jobbet har jag kikat runt på labbet, det var ganska kul och tiden gick fort så dagen tog slut ganska kvickt. Gick hem strax innan två, en snabb sväng till Gallerix på vägen hem och sen hem till en skön eftermiddag. Riktigt varmt och skönt men kände inte riktigt för att vara ute i solen alls, jag är ingen solfascist även om jag får viss skuldkänsla när solen lyser och jag är inne. Jag jobbar på det. Efter att Jesper åkte till träningen drog jag på Spotify och poppade lite diverse partylåtar, röjde undan lite kläder som ska stoppas in i garderoben och så småningom blev det matlagning. Återigen färskpotatis, makrill och romsås. Otroligt god och bra mat! Det är fotboll på TV'n, till andra halvlek blir det rabarbersaft och popcorn. En bra onsdag!

Now for an announcement for all readers:

På lördag den 27e juni blir det fest hos mig och Jesper. Det kommer att drickas jaegermeister, ätas tårta, popcorn, morots/gurkstavar med dilldip och säkerligen något mer. Omkring klockan 18.00 är du välkommen hem till oss i Högsbo för en kväll där vi firar att jag har fått sommarlov, att vi har gjort en grym termin på gymmet, att Callisto fyller år och säkert en hel del andra saker. Om du har någonting att fira, tveka inte att tipsa om det så vi kan få in det i programmet. Det finns inget planerat för hur kvällen ska se ut, men har du ett kubbspel, ett sällskapsspel, en lek eller något helt annat som passar för en lördagkväll så bring it on! Vi hoppas på en trevlig kväll som förhoppningsvis pågår fram till soluppgången! Tänk på att jag sen åker hem på semester, det är bäst att passa på! För vägbeskrivning, spårvagnar och bussar från olika platser, hör av dig på Facebook, via mail eller i kommentarer här på bloggen. Välkomna!



2 kommentarer:

Callisto sa...

Jag har ett passande sällskapsspel; "Assassine". Skitkul, om man inte är den som åker ut först. ;P

PrincessGaia sa...

Callisto..I will kill youuuuuu...^^
Adress på SMS yes plix...:)
Jag o Centi kommer..(vet inte om Iskristall eller Etna ännu, hon skall träna hela dan med Fox..återkommer)

Jag kan ta med mig "plock-i-pinn" som vi kan köra på fyllan..:P

Cu all on saturday..tårta skall beställas idag..12 bitars för 6 pers..enough?:P