2009/06/13

Lördag med jordgubbar och Spotify

Καλησπέρα αγαπητέ αναγνώστη!*

Jag inspireras lite så här på lördagskvällen av dels min moster och kusinerna som sticker till Grekland snart och även av mamma, pappa och Livia som åker snart de också! Jag är inte ett dugg avis. *skakar frenetiskt på huvudet* Vore ju skönt att kunna ta en sista minuten i slutet av sommaren, även om ett sommarlov i Västerbyn inte helt fel det heller. Nåja, det ordnar sig nog med skridskor bara det blir is! Det är som sagt lördag kväll, jag har en skön (om än något rastlös) lördagkväll. Jesper är i Halmstad och hälsar på en klasskompis. Jag bad honom ta en bild på mitt gamla hus på Linehed, lite konstigt att jag har bott i Halmstad. Det glöms nästan bort ibland!

Den här veckan har varit ganska ordinär. Jag har gått upp på morgonen, jobbat och kommit hem. Inte hänt så värst mycket. Tränat förstås, men passet i torsdags gick så sjukt dåligt. Som tur var gick det bättre idag vilket var skönt! Och på torsdag har Pernilla lovat att gottgöra att hon var borta (det var ju därför det gick dåligt...), det vill säga köra stenhårt med mig. Bara att bita ihop alltså! Idag efter passet ordnade jag med ett travelpass så jag kan träna när jag kommer hem om jag får platser, det vore grymt kul att gå på combat i Borlänge bara för att få se om det är någon skillnad... Den stora skillnaden är ju att det inte finns en lika bra front row någon annan stans! Some en gammal combatlåt heter: We rock!

Om en vecka är jag troligtvis på väg att piggna till efter midsommarfirandet. Det ska bli väldigt roligt att gå på midsommarfest. Massor av god mat, bål, vin och sånt där grönt. Jag undrar om det finns någon sjö i närheten... Nog för att det troligen kommer blåsa snorkallt och regna, men man kan ju alltid hoppas på att det blir fint väder. Jag skulle gärna köpa en ny klänning till midsommar och jag säger som jag sa till Callisto, jag kan alltid ha raggsockor till klänning, då håller jag mig varm och fötterna! I morgon ska jag ändå in till stan och lämna tillbaka en bok, kanske gör jag lite fönstershopping då och funderar under veckan. Annars får jag helt enkelt leta upp en affär som säljer helt vanliga vita underkjolar så jag kan ha min vita studentklänning, den passar ju alltid! (Har ju ett par snygga svartvita raggsockor som kan passa till, haha!)

10 dagar kvar på jobbet. Och berömmet haglar. Här om dagen fick jag dessutom beröm från den läkare som jag varit lite nervös över att skriva för, hon var jättenöjd och det kändes kanonbra! Alla är så nöjda och jag suger i mig det som en liten svamp. I tisdags fick jag vara med lite med en av läkarna och det var ganska spännande, men jag tror jag håller mig till patienternas papper. Det är självklart kul att det går bra och många andra skulle säkert kasta sig över jobberbjudandet, men som jag sagt förut, jag måste få vara ledig! Det är ju bara bra att jag trivs och är uppskattad, det är ju ingenting som är dåligt med det! Alla erfarenheter och alla referenser är bra att ha i bagaget. På tisdag eller onsdag får jag beskedet från skolan, enligt Lisa bör jag stå först på deras lista om det har något vett men det är ju inte lätt att veta hur det tänker heller. Fast å andra sidan sa ju intervjuaren att hon visste vem hon skulle ge LIA-platsen på akuten om jag kom in, så jag får väl ta det som ett bra tecken och som ett tecken på att hon var nöjd med intervjun. Det är ju på akuten jag vill jobba! Skriva snabba, viktiga och innehållsrika diktat som faktiskt spelar roll! Gimme gimme! Ska träffa Lisa på onsdag, då har jag ju troligtvis fått beskedet så vi kan prata om det! Falun ligger ju på vägen till Östersund och Göteborg finns kvar!

Nu har det gått nån liten timme. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men det lutar åt att äta upp mina jordgubbar och fortsätta slösurfa. Det är inte så dumt och med Spotify kan jag lyssna på en massa dålig musik som jag inte hinner när Jesper är hemma. Längtar för övrigt efter Frida, Fia och Linnea. Men snart ses vi, när jag kommer hem till Borlänge är alla hemma så då får jag kramas med dom. Mina fina tjejer! Här är en gammal sommarklassiker från Cozmoz dansgolv till er: Robin Cook - Comanchero

*Godkväll kära läsare

Inga kommentarer: