2009/06/14

Jonnas VS Nordstan 1-0

Happy sunday!

Idag vaknade jag strax innan nio, vid sju vaknade jag till och hade fått sms från Hjördis en minut innan ungefär. Jag klev upp, gjorde frukost bestående av honungsyoghurt, jordgubbar och müsli. Såg på ett avsnitt av Sex and the city och sen bestämde jag mig för att städa. Och idag lyckades jag med det jag sällan brukar lyckas med, jag städade utan att bli arg som ett bi! Det var ju riktigt trevligt, jag tog det väldigt lugnt och metodiskt och nu är badrummet rent, kläderna i garderoben och disken diskad. Yey!

När jag sedan var klar så klädde jag på mig, tog på mig de vassa armbågarna och drog mig till Nordstan för jakt på klänning. Vaddå, du har ju hundra klänningar i garderoben, säger du nu. Och ja, det har jag, men det är väldigt länge sen jag var på en planerad midsommarfest (om jag nånsin har varit det, Västerbyn räknas lixom inte...) och jag ville verkligen ha något nytt! Så jag gav mig ut i klänningsdjungeln. Det tog lång tid. Jag var på H&M och hittade tre likadana klänningar i olika mönster som var jättefina men hade hopplösa dragkedjor och för stora axelband, jag var på KappAhls barnavdelning och hittade en fin dröm i cerise och spets men dragkedjan var lika dålig där. Jag botaniserade bland de snygga klänningarna på Monsoon men ingenting kändes riktigt rätt. Jag gav upp en stund och tänkte att nya underkläder är ju också roligt, men sen insåg jag att är det nåt jag har så är det oanvända underkläder så det slutade jag titta efter också. Så jag gick och gick och gick, tittade på skor men i min garderob finns det åtta par skor som alla passar bra (okej, vissa ger mig skavsår men det finns ju silikonpads numera, så det är ju inget problem!) så det slutade jag också med. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (det är allvarligt med klänningsshopping) gick jag så in på Missäy, även fast jag varit där ett par gånger tidigare och inte hittat något. Nu hittade jag plötsligt fem olika klänningar som jag tyckte var helt okej. Och så plötsligt, på en ensam klädstång hängde den. Min midsommarnattsdröm!




Det enda jag eventuellt behöver är en vit balconetteBH med avtagbara axelband och om jag inte hittar någon billig sådan under veckan så struntar jag i det och kör med axelband. Silikonvaddering till de skor jag planerar att ha behövs också, så det ska jag köpa men då måste jag ta med mig skorna för att se var det behövs mest. Kanske funkar med silikon från Clas Ohlson, runt hela foten? Vad tror ni? Sommarens festklänning är således ordnad! Således är ett frekvent återkommande ord i patientjournaler för övrigt.

Så där, nu har jag också modebloggat lite och den här klänningen är säkerligen vare sig trendig eller inne eller alla modebloggares vill-ha, men jag är kär och den sitter som gjuten. Vissa saker står det verkligen ens namn skrivet rakt över, den här var sån! Sommaren kan komma nu, jag har årets finaste festklänning! Dressed for success skulle man kunna säga!

Ha en fin vecka!

2 kommentarer:

mamslan sa...

Snyggt värre ! Såklart blir det fint väder, eller...

Kramslar !

PrincessGaia sa...

du måste skaffa matchande regnkappa från Liseberg om det regnar!!
Supersöt klänning..själv skall ajg ha ylletröja, mössa o raggisar for sure :P