2009/06/21

Dagen efter kvällen före + söndag

Tjaba tjena hallå!

Nu är det söndag igen. Söndagen innan den sista veckan innan sommarlovet. Söndagen två dagar efter midsommar. Söndagen då AC/DC spelar på Ullevi. Och söndagen då Italien gjorde självmål i matchen mot Brasilien i Confederations cup. (Fotboll är oerhört sövande, jag blev alldeles för trött i soffan och satte mig istället framför datorn och ägnade tid åt att blogga, blev genast piggare!)

Midsommar 2009. Vad kan jag säga? Det var en riktigt bra, klassisk midsommarfest helt utan midsommarstång (om man bortser från den jag satte på insidan av skivomslaget), små grodor eller släkt. Däremot med piggelinbål, blandskivor, trevliga människor och fantastiskt god mat. Den nya klänningen blev helt perfekt. Årets hittills bästa klädinköp. Efter ombyte och nerpackning av vårt barskåp drog vi oss bort emot Gaia och Centi för vidare transport till Nol, medan bilen gick i skytteltrafik väntade vi in Callisto och satt en stund i köket och pratade. Mat fraktades iväg, spriten som vi hade med oss åkte också och till slut också vi. Väl på plats var vi 9 personer, ett alldeles lagom stort sällskap. Maten bestod av:

Förrätt: sill, färskpotatis, kavring, köttbullar, prinskorv och ägghalvor.
Huvudrätt: sallad med en god dressing, grillad fläskfilé, pasta och baguette.
Efterrätt: Citronmarängpaj from heaven.

En mycket lyckad middag! Massor av galna samtalsämnen, många skratt och en hel del alkoholhaltiga drycker. Piggelinbål som sagt (fruktsoda, Bacardi Razz, Stolichnaya vodka, jordgubbar och piggelinglassar), Bacardi Razz med Sprite, rött vin till maten, snaps (klassisk Aalborg, iskall) och som avslutning system-Absint (med egenhändigt borrade skedar med hål i). Upplagt för succé! Inget regn, förrätten åts utomhus utan att någon frös särskilt mycket. Även dagen-efter-frukosten kunde ätas utomhus, det var inte dumt. Så både jag och Storpäls var nöjda, om än väldigt väldigt trötta dagen efter. Långa powernaps blev till timmar, på eftermiddagen satte min huvudvärk in och så småningom var pizza det enda som kunde rädda oss. Älskling cyklade snällt iväg och köpte mat, då blev jag väldigt glad. Ibland är en pizza det enda en flicka behöver för att bli lycklig! Kvällen avslutades med u-båtsfilm med Harrison Ford innan vi stupade i säng.

Tack till alla de som gjorde min midsommar till den bästa på länge! Ni vet vilka ni är!

Och idag är det som sagt söndag. Jag drömde konstigt innan jag vaknade och hade en halvbra känsla i kroppen. Tror det var mycket som hade arbetats i huvudet under natten, det var alldeles tungt och rörigt. Storpäls föreslog, eller snarare bestämde, att det skulle spelas minigolf i Slottskogen, så det var bara att gå upp, äta frukost och sen drog vi oss bort dit. För min del gick det som vanligt dåligt i inledningen, hämtade upp lite i mitten och mot slutet gick det dåligt igen. Nåja, jag och Storpäls spikade ett hål var, tog segerfoton och spelade klart. Gissa vem som vann? Som förlorare bjöd jag på glass och förmiddagen blev riktigt mysig. Väl hemma satte nedstämdheten in igen, den dåliga känslan från morgonen kom tillbaka och jag kände inte alls för att åka och träna som jag hade bestämt. Dock drog jag mig iväg, passet gick så där men säkra källor säger att jag fick beröm för min teknik så det kan ju inte ha varit helt åt skogen. Drog mig ganska snabbt hem igen, till en varm dusch, spareribs och sallad med fetaost. Och nu är jag tillbaka där jag började. Det är söndag, Italien - Brasilien spelar fotboll på vår TV, i morgon ska jag till praktiken igen och börja den sista skälvande veckan. Ska ha med mig datorn i morgon och skriva på rapporten, det tror jag blir bra. Tänkte parkera mig i ett av personalrummen vid ett vägguttag. Kan ju säga så mycket som att min pliktkänsla har avtagit. Efter nästan sex veckors heltidsarbete, obetalt och välgjort med många snälla omdömen så känner jag att jag har en hel del tid att göra vad jag vill med. Helt utan att känna något dåligt samvete! Perfekt!

På schemat vecka 26:
* Träning tisdag, torsdag, lördag
* Sammanställa enkätsvaren på LIA'n
* Försöka träffa Lisa för födelsedagsfika
* Nedräkning till fredag (T-120 hours)
* Så småningom skriva en att-göra-lista inför Dalarna

Lillpäls <3 Storpäls

2 kommentarer:

Callisto sa...

Du bidrog själv också till att förgylla midsommarfirandet.

Puss & kram.

PrincessGaia sa...

Tack för i helgen..helt underbart, Skall bli ett sant nöje att samla in alla roliga foton fårn alla håll.
Dints Foton har landat..pinga mig på MSN så sänder jag över ZIP filen.
*kramizar i massor*