2009/06/06

Pelsinator och nationaldagen.

Uppe med tuppen!

Klockan är strax över åtta, igår gick jag och la mig strax efter nio. Kände mig inte riktigt helt hundra, lite ont i halsen och dessutom började huvudet mala på sånt som jag ändå inte kan förändra eller påverka själv. Än. Jag somnade omgående, så jag var väl helt enkelt trött. Nu har jag med andra ord vaknat, ganska skönt faktiskt. Hinna äta frukost och ladda för lite combat.

Sen sist; torsdagens combat-pass blev inställt. Jag som till och med gick till Stadium och shoppade lite för att verkligen köra hårt, men icke. Jag och Gaia tyckte att vi kunde ha kört ändå, vi kan ju nästan allt och resten hade vi ju kunnat freestyla. Istället gick vi till Vanilj och fikade, det var trevligt det också. Min plan att träna, chilla, duscha och sen träffa Jesper gick alltså helt åt skogen. Så efter en lååång stund träffades vi, gick till Sveriges långsammaste och minst serviceminded McDonaldsrestaurang. Kungsgatan borde lära sig att de måste öppna kassor när det står mer än 10 personer i kö för ett par cheeseburgare. Det är ALLTID kö där. Sen blev det inte bättre av att vi på bion fick stå i kö i nästan 30 minuter för att köpa popcorn. Då var jag arg och sur och irriterad på inkompetenta människor som inte kan planera bättre. Vi fick till slut våra popcorn och kunde klättra upp till våra platser i mitten av den stora salongen. Och efter några nävar popcorn blev jag glad igen och sen var det fullt ös i ungefär två timmar. I Terminator Salvation var det inte många döda minuter kan jag säga. Jag var helt slut efteråt! Kanske inte det djupaste och mest innehållsrika manuset, men en riktig actionfilm och Arnold gjorde en snygg cameo som gigantisk T-800. Bra torsdag!

På jobbet går det bra. Jag har nu 15 dagar kvar att jobba gratis. Jag tror mig kunna få ett fett rekommendationsbrev från cheferna, både ordinarie och biträdande har kommit med positiv feedback. "Du verkar vara en naturbegåvning när det gäller att skriva. Du kommer bli en tillgång var du än hamnar." Sånt blir man ju inte precis ledsen av att höra! När klockan var halv fyra hade jag ingen lust att stanna längre, då hade jag ändå skrivit fem band, ätit en snabb lunch och inte fikat bort halva förmiddagen. Så jag kände mig nöjd med min insats och tog helg.

Idag är det lördag, det är den konstiga helgdagen Sveriges Nationaldag (heja heja, friskt humör!), jag ska äta flingor och mjölk och leverpastejsmörgås till frukost. Kul va? Sen bär det av på combat (lite halsont går antingen över eller blir värre, och då har jag ju superkuren Djungelvrål i mängder), hem för dusch och nåt att äta och ikväll ska jag träffa Lisa och gå på Yvonne! Det kan nog bli alldeles utmärkt tror jag! Undrar vad som är mest indie i min garderob? Det tåls att funderas på...

Ps. Här är några klipp med blattarnas blatte; Ali Hussein (RIP).
Släng dig i brunnen 1. Släng dig i brunnen 2. Släng dig i brunnen 3. Släng dig i brunnen 4.

Inga kommentarer: