2009/05/01

Soleksem och makedonsk partymusik

Godkväll!

Nu har både Valborgsmässoafton och första maj avklarats. Det var länge sen jag hade en så pass bra valborg som jag hade i år. Inleddes med skolavslutningsstämning i skolan med klassen, betygssamtal och kanelbullar. Senare förflyttades jag och några till mot Trädgårdsföreningen för studentikosa sångkörer från scenen. Bikiniöverdel och kjol, solskyddsfaktor och elefantfilt på gräsmattan. Jag utfärdade allmänt sommarlov för alla.

Sen blev det:
*Cortege-tittning från Vasagatan. (En timmes försening är så där halvkul faktiskt. Skärpning till nästa år!)

*Drinkar och nachos på Charlies gallery (f.d. Flygarns haga).
(En drink med vaniljvodka, galliano, roses lime, lime, sprite och sodavatten. Blev gott! Undrar vad bartendern döper den till.)

*Bortglömmande av bankomatkod. Har inte kommit på den än. Kortet är spärrat och ett nytt beställt. Korkat!

*Förflyttning till Slottskogen för att titta på elden. Och där som en skänk från ovan spelade Andra generationen. Ett fantastiskt band som alla borde lyssna på! Basisten är en hunk!

*Hemgång efter många timmar i frisk luft, sol och folkmassor. Somnade som ett barn, mina fötter hatade mig efter att ha fått gå omkring i små klackar hela dagen. Barfota i Trädgårdsföreningen gillade de bättre.

Idag har jag spenderat eftermiddagen med Lisa, det var väldigt roligt att träffa henne igen! Vi parkerade oss på Café Grindstugan efter en liten paus på Rosa pantern på Vasagatan. Där rekryterade jag några fler till min paroll "Frihet utan ansvar med fast lön", nästa år ska vi ha plakat. "Nej till allt" var annars ett förslag. Kul att prata bort en massa timmar och så inväntade vi Hanna som tog ansvar för den revolutionära delen av första maj. Nu är det kväll, vi försöker tänka ut mat. Har bara bär, fiskpinnar, kebabkött och ärtor i frysen typ. Inga vidare kulinariska upplevelser blir det av det!

Och jag säger som Kenta. "Just idag är jag stark, just idag mår jag bra. Jag förs framåt av kraftiga vindar." Fast ett par veckor i Grekland vore fint också...

Inga kommentarer: