2009/05/24

Hemma

Sunday, bloody sunday.
Eller okej, inte så bloody, men nu börjar den tyvärr ta slut och jag känner ett enormt motstånd inombords mot att kliva upp i morgon. Jag får hoppas att dagen går fort och att det känns okej igen efter ett par timmar. Har just sett klart på Nip/tuck och lagt fram kläder, så jag är någorlunda förberedd. Idag har vi varit in till stan och köpt en trådlös router då vår gav upp efter ganska många års användande. (Borde kanske få utmärkelse för lång och trogen tjänst.) Sen blev det thaimat framför tv:n. Mysig söndag innan den började sluta!

Fast blogga måste jag ju hinna, även fast prinsen hann före med att blogga om kryssningen. Jag och Storpäls ställer oss något kluvna till hela Estlands-kryssningsgrejen. För även om det var mysigt och kul att åka med en alldeles nybyggd färja som bara hunnit fram och tillbaka över havet en handfull gånger, så finns ändå den där känslan av desperation och ouppfyllda drömmar om lyx. Nåväl, det var trevligt att åka med hela stora familjen, äta helt okej mat och handla taxfree. Lyssna på estländsk/finsk karaoke var lite underhållande. Jag tror inte att låten handlade om tallar dock... Tallinns gamla stad var en mycket fin stad. Vi var där över dagen och vi fikade vid Rådhustorget, promenerade på de fina små gatorna i Gamla Stan, tittade på den stora och vackra katedralen. Här nedanför är några bilder som jag tog med min kamera:




Nästa gång vi ger oss ut på familjesemester tror jag inte det blir kryssning. Men nu har vi gjort det, julklappen julen 2007 är nu utdelad och jag tror att de flesta var ändå nöjda. Jag är en flaska gin rikare, 400 g djungelvrål, en burk salta pingviner och så guldet; vit toblerone. Det är så sjukt gott. Måste gömma de två vi har kvar för Storpäls! Storpäls i sin tur fyllde på barskåpet med rysk vodka. (Russian Standard Platinum och Russian Standard Imperia.) De ska tydligen vara bra. Undrar om de funkar att dricka med apelsinjuice som en klassisk Screwdriver?

Min övriga vistelse uppe i Dalarna gick utmärkt. Intervjun och testet inför den eventuella utbildningen gick bra, så nu håller jag tummarna och vill verkligen komma in. Efteråt köpte jag en blombukett och promenerade upp till farmor och satt vid hennes köksbord. Åt smörgåsar, rabarberkräm och pepparkakor. Det var mysigt. På onsdagen var jag hos Linda, Lukas och Laban. Promenerade, lekte, åt våfflor, tittade på kycklingarna och satt i hammocken och hade det skönt. Fika i Skräddis och sen en sväng i spöregnet på jakt efter en resväska. Det var sköna dagar, och nästa gång jag kommer hem är det sommar och semester och förhoppningsvis varmt och skönt!

Den här bilden tog syster Medium vid utiktsplatsen strax bakom katedralen; hela familjen samlad! Tack till alla för mysiga dagar! Nu måste jag lägga mig och sova.


Inga kommentarer: