2009/05/08

Status AT: Gott och opåverkat.


Godkväll.

Det är fredag kväll och jag har just klivit upp ur soffan efter att ha fått en välbehövlig och mycket trevlig helkroppsmassage. Jag halkar nu omkring av babyoljan, men har krupit in i morgonrocken vilket håller mig kvar på stolen. :)

Den här veckan har gått väldigt fort och jag har inte bloggat på hela veckan för att jag inte har orkat helt enkelt. Det tar på hjärnkapaciteten att göra många nya saker. LIA är roligt, men det vore ju en klar morot om man kunde få lite betalt också. Jag avlastar ju ändå en hel del om jag får säga det själv...
Jag gör alltså min praktik på en vårdcentral här i Göteborg, i riktning nordost. Jag har fått sitta i kassan och registrera patienter och ta betalt. Det var roligt, men att sitta och skriva journaler efter diktat är ännu roligare. Speciellt från läkare som visslar lite mellan inläggen och säger saker som att "och ja, den remissen kan du ju lägga nånstans". Så jag hoppas att jag får göra mycket sånt nästa vecka också. Har inte riktigt koll på vad det är jag ska göra till LIA-rapporten, men det ger sig nog. Jag och Hannapanna tänkte ta en söndag på Pärlan och skriva tillsammans. Lite fika och några skratt och lite debriefing ska nog göra susen! Övriga KYHS08-studenter är också välkomna!

Så här ser jag ut på jobbet, visst passar jag bra i sjukhusskjorta? (Är det bara jag som tycker det ser ut som att jag har spillt några liter kaffe på mig? Det har jag inte, det är ljuset!)


Min första insikt är att en sjukhusskjorta, en nyckelknippa och ett gäng papper att bära runt på verkligen ger en speciellt bra känsla i kroppen. Att komma in genom dörrarna, kunna kopiera, lägga papper i olika personers postfack, äta lunch och faktiskt göra saker på riktigt är bra. Jag tror det kommer bli ytterligare sex bra veckor. Och under tiden ska jag dessutom hinna med en familjekryssning till Tallinn. Jag trivs!

Grymt combatpass i torsdags med energiknippet Pernilla, det smittade av sig och jag log genom hela passet. Tyckte dessutom att jag var riktigt snygg. Narcissistisk? Jag? Senaste koreografin är bra, jag har galet mycket träningsvärk insida lår och rumpa. Mata sidekicks är grymt! I morgon är det dags att köra för Anna igen och det är också roligt. Sen blir det troligtvis sushi med några från passet. It's nice!

Nu hägrar sängen, i morgon ska det bli skönt med sovmorgon och bra frukost. Det har fungerat bra att gå upp på morgonen faktiskt, inte varit dödstrött trots något konstig sömn. Drömt mycket och vaknat före klockan varje morgon. Det ordnar nog upp sig efter hand. Inte hört/läst någonting från Falun den här veckan, lite spännande att se om jag får komma på tester. Jag sviktar fortfarande i beslutet, ena dagen känns det som en bra idé för att nästa verka helt befängt. Jag får tänka på det med den del av hjärnan som inte skriver om hypertoni (I10), depressiva episoder (F32), allergisk rinit (J304P) eller myalgi (M791). Jag har redan lärt mig min "banankod", dvs den kod man lär sig först (som på ICA med bananer 4011). Hypertoni och depressiv episod ligger lika. Jag kommer bli yrkesskadad.

Önskar alla en fin helg! Ni vet var jag finns, hör av er!
Till Hjördis; härifrån, jorden runt, till månen och tillbaka. Så mycket!

1 kommentar:

Dåcktor Erik sa...

Haha, banankod...
Ja, då har jag ett par banankoder också, som 1130006 Head crush, mittseparerad 2+1-väg och RLS8.