2009/05/26

6000 piggar och en natts sömn

Namaste.

Tisdag avklarad. Tre dagar kvar på den här veckan, det borde gå ganska fort. Idag har jag ordnat upp lite olika saker på jobbet, skrivit tills fingrarna slog knut på sig själva och det var dags att gå hem. Hade tänkt att träna, men energin fanns inte. Efter ett par veckor med dålig sömn och ett ganska rejält sömnminus gick jag helt sonika hem vid fem och njöt av att bara kunna åka hem. Var tokhungrig, slängde i mig mackor med leverpastej och såg på Sjukhuset (som om jag inte fick nog av sjukvård på jobbet!). Ringde till Hjördis och pratade en stund, herregud vad jag saknar henne. Här om dagen kom jag att tänka på att vi eventuellt ska åka på Vildrosfestivalen i slutet av sommaren. Med henne kan jag till och med tänka mig att bo i tält! Det verkar väldigt mysigt, lagom alternativt och frigörande.

Idag när jag loggade in på Facebook möttes jag av en länk inlagd av Lindas kompis Pernilla (Linköpings bästa massör!) där hon gjorde reklam för något som jag funderat på ett längre tag. Nämligen en Shaktimatta. En spikmatta med 6000 plastspikar för avslappning, avspänning och ökat välbefinnande. Jag tror att det är helt otroligt skönt och jag hoppas att det ska bli en trogen vän. När jag har läst olika recensioner och omdömen verkar det beroendeframkallande och att man till slut kan sova på den en hel natt. Jag ser fram emot att prova den, jag som är en sån sucker för att bli kliad på ryggen och pillad på fötterna kanske kan använda den här istället för att tjata på Storpäls. Det blev en grön, den gröna färgen ska stå för lugn och harmoni. Det känns bra. Det blir en spännande upplevelse! Längtar redan efter att få hämta ut paketet!



Nu är det kväller. Jag är sjukt törstig och ska leta på något att dricka. Tror jag har päronsaft i skafferiet. Har en enorm colacraving. Det är inte bra! Tur att mitt jobb inte uppmuntrar till dåliga matvanor, det är en positiv sak. I morgon ska jag fortsätta med ett långt band med mycket tillhörande papper med olika spännande meddelanden. Min handledare ska på kurs i Stockholm så jag får klara mig ganska bra själv, vilket kommer gå bra. Jag tjatar lite på de andra istället! Till helgen är det pingst och jag hoppas på soligt väder så man kan vara ute, äta glass och få lite sol i ögonen. 23 workdays and counting.

Simma lugnt!

1 kommentar:

mamslan sa...

...och nu har torsdagen också gått och det är nästan helg.
Det är pingst, så hänryckning passar sej. Kram !