2009/05/13

Transportmedel och planering

Hej där!

Idag ska jag blogga om några olika saker innan jag gör en sjukt stor tallrik med glass. Efter en dag då ineffektiviteten blomstrat på min praktikplats är jag värd det. Vem ska förresten hindra mig?

Just nu har jag sett över alla transportmedel, alla anslutningar och alla tåg som ska frakta runt mig och Storpäls över land och hav nästa vecka. Det kommer att bli bra. Jag själv sticker till Dalarna på måndag för att ge mig själv ett alternativ. På torsdagen träffar jag Storpäls i Stockholm tillsammans med hela stora taikonfamiljen och vi kliver på båten. Det ska bli väldigt roligt och förhoppningsvis väldigt avkopplande. Hela kalaset går på en dryg femtusing för oss två, då har jag lagt till lite utgifter för drinkar och taxfreegodis och enarmade banditer! Skepp o hoj!

Idag kom mailet från Folkuniversitetet med en kallelse till testdagen den 19e maj. Det ska bli intressant men det känns klart lite konstigt också. Men jag tänker inte låta bli att åka dit. Visar det sig att jag inte ska flytta så har jag åtminstone gett mig själv ett öppnat fönster att klättra in i. I fall att. Det ska i varje fall bli kul att komma hem lite, se Dalarna vårgrönt och fint. Min vän Rebecca skulle åka till Västerbyn i veckan, dit längtar jag också! Just nu som det är så tokigt fint. Här nere blommar ju redan syrenerna och de gör mig alltid lite låg. Så att få komma hem till en repris av våren! Det är lite lyxigt nästan! Hoppas på att hinna träffa Emma också. Det behövs!

I lördags var jag på besök hos Adina och Niklas från träningen på grillkväll. Ett gäng andra människor var där också samt hundarna Xa och Fox. En finfin kväll med massor av skratt, tjejsnack och otroligt god mat. Det behövdes verkligen! Fast nattbussen in till stan från Backa kunde jag klarat mig utan. Tur jag hade så fint sällskap åtminstone! (Jag börjar bli gammal.)
På lördag är det dags igen, det ska grillas fisk och drickas vin. Innan dess ska tre combatpass klaras av. Torsdag för Pernilla, fredag i Frölunda för Marcus och Veronica (?) och på lördag för schnyggAnna! Och i och med att jag tränar så pass mycket så jag nu mycket väl värd den stora tallriken med glass och hemgjord chokladsås! Mumma!

Kram!

Inga kommentarer: