2009/05/17

Away to the valleys

Godkväll!

Nu har jag inte skrivit på länge. Varit trött som en gnu hela veckan. Faktiskt äntligen kunnat sova någorlunda bra på nätterna, trots att jag en gång vaknat med näsblod och en annan gång vaknat typ två timmar före klockan och varit pigg. Nåja, nu får jag åtminstone vila ut och ha det skönt i en hel vecka. Sen är det bara sex veckor kvar till semestern. 25 jobbdagar mer exakt. Det känns riktigt bra! Nu sitter jag framför datorn efter att ha lämnat favorit-Lisa vid spårvagnen efter ett tre timmar långt fika vid mitt köksbord. Daimtårta och kvitten-te. Mums! Jättekul att prata en massa strunt, debriefa ineffektiviteten och icke-kollen på våra praktikplatser. Hur vore det med handledarutbildning, KY? Lisa är en bra person, hon har en skön inställning och är himla rolig att umgås med. Jag har bokat plats på hennes soffa när jag behöver komma till Göteborg för att se om jag saknar det. Det blir fint! Planerat in spel- och grillkväl med henne och Hanna. Det blir bra! Det är ett lagom stort och klokt sällskap. :)

Igår var det lördag. Åkte efter en oföretagsam förmiddag till systemet och botaniserade efter en flaska vin som kunde tänkas passa bra till grillad fisk. Lyckades hitta en ypperligt god chardonnay som dessutom var ekologisk. Den passade alldeles utmärkt till kvällens middag hos Gaia, Niclas och Xa. Grillad kattfisk, klyftpotatis och romsås med fantastiskt finhackad rödlök. Jag fick imponera lite med min kunskap i lökhackning. Tänk vad man kan! Middagen var fantastiskt god och diskussionerna runt bordet var helt amazing. Jättehärliga människor med fullständig självinsikt. ^^
Vi avklarade bögporr, loch ness-odjuret, fetishklubbar, piketpoliser, får, silvertejp för att stoppa tidens tand, barnvagnsmaffia, Niclas släkt och sommarstugan som snarare var ett litet slott, språkkunskaper eller snarare avsaknaden av dem, "utländska" och ungefär tjugofem andra ämnen som föll innanför ramen av värdelöst vetande och livets mysterier. Efter en fantastiskt god fruktsallad till efterrätt nr 1 flyttade vi in oss till soffan för en liten dos av push-ups, fioler, mimartister och fejkad magdans i Melodifestivalen. Ryktet om att Dita von Teese skulle uppträda med Tyskland kunde vi ju inte missa. Och mycket riktigt, hon var med! Visst dreggel utbröt från valda personer. Inga namn nämnda! Efterrätt nr 2 bestod av passionsmoussetårta och hallonkaka. Mycket mycket gott! Så några glas vin och många skrattanfall senare bar det av hemåt. Tack alla inblandade för en fantastiskt bra kväll! Ser redan fram emot lammköttet. Eh. Well. Mat pratar vi nu alltså! Har för övrigt provat att dricka sake också. Det smakade inte så mycket. Det ska ju tydligen mest smaka vatten om jag förstod det hela rätt.

Så, idag är det alltså söndag! Jag har packat inför att åka till Dalarna i morgon, det ska bli mycket skönt att komma hem och på tisdag gäller det att gnugga geniknölarna så att jag gör succé på intervjun! Packat bara en massa snygga favoritkläder, ska ju ändå på krysschning sen. Det ska bli kul det också! Nyss fick jag ett SMS från storasyster Large hon hade tydligen sett en skulptur som mina ben stått modell för! Herregud, jag är ju nästan känd! Okej, skulpturen heter "och Putte fick segla på stora sjön". (Jag kan väl inte rå för att jag hade pojkaktiga ben när jag var liten. Det kanske har påverkat mig mer än vad jag vet om!) Det är roligt med såna överraskningar!

Då Storpäls har tenta i morgon lär han inte komma hem än på ett tag. Får se vad jag ska hitta på för slags mat. Det lutar åt en kebabtallrik med cola. Det är ändå söndag och jag kan ju låtsas vara bakis! *homerdreggel*

4 kommentarer:

Dåcktor Erik sa...

Ja, det var en kul lördag!
Tack för att du kallade skruttomobilen för eminent också. Det har den aldrig blivit kallad förr, däremot en hel massa annat.

PrincessGaia sa...

Lammet kommer en inbjudan till inom kort..måste avklara ett bröllop först bara :P
Och skicka bruden till Polen..eller ja..Warsawa som staden så fint heter. När ses vi på gymmet nästa gång?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
LS sa...

Grym trevlig fikaeftermiddag måste jag säga! Fler såna!

Hoppas nu veckan varit bra däruppe!