2009/04/28

Snällgar & kaniner

Hej hej hallå! (Säger jag nu)

Idag ska jag inte blogga nånting om vare sig skola, mående, flytt, flykt eller latinska ord. För idag är bara en dag full av post-sistatentan och post-inlämnadhemtenta. Det jag däremot ska blogga om är den här spännande artikeln från GP samt gnagare av sorten kanin. Vi börjar med älgar!




Jajemen, på Guldheten i centrala Göteborg bor det alltså älgar. Eller i det här fallet, övergångsställgar. Det är nästan lite läskigt att de är så nära. Älgar ska hålla sig i stora skogar och på kalhyggen. Vid spårvagnar, Tempobutiker, flanerande människor och cyklar bör inte skogens konung med avkomma gå omkring. Å andra sidan verkar de ju välanpassade efter sin miljö, då den ena älgen valde att korsa vägen över övergångsstället. Den som kom på ordet övergångsställgar var the one and only Storpäls, aka Jesper, men först kom han på ordet snällgar. Vilket nästan var ännu sötare. Han är rolig och söt den där Jesper! Idag har jag matat honom med spenat, det tyckte han var så där. Men järn är nyttigt!

Jag har funderat på det där med kaniner också. Hund och katt känns som ett ganska stort ansvar, det är kanske inte det mest ultimata djuret att skaffa sig när läget är lite ovisst och jag inte riktigt vet. Däremot finns det hysteriskt söta kaniner på Blocket. Kanske skulle man kunna ha en sån som blev tam och som man kunde ha i koppel på en gräsmatta. Nu kommer Jesper bara sucka och skaka på huvudet, men det vore klart roligt och bilderna på kaninungar är ju bedårande! Titta bara på de här:



Nu ska jag tvätta.
Alltid lika roligt!

2 kommentarer:

mamslan sa...

Vilka sötnosar ! Kaninerna alltså. Älgarna är väl inte så gosiga precis, men däremot väldigt konstigt är det ! Puss !

Emma sa...

Men kom igen Donna, du har vuxit ifrån stadiet då man ville ha kanin..det var när man var..typ ungefär 10-11 år...:-)