2009/05/03

Sista dagen i frihet

Nu gäller det. I morgon klockan åtta gör jag min första praktikdag som läkarsekreterare. Gulp. Klockan ringer halv sju, 07.19 går spårvagnen mot Hjällbo och sen är det bara att ta det stora klivet. Jag är bra nervös. Nervositeten har jag använt till sortering. I morgon kommer stadsmissionen och hämtar allt som är sorterat i källaren. Halva förrådet försvinner, det blir en skön känsla. Passade på att gå igenom skåpen också och fick bort ytterligare ett par saker. En kjol och en klänning kunde jag inte släppa ifrån mig, så de fick följa med upp igen. Man får vara nostalgisk.

I går (lördag) var jag och Jesper på RM i Kyokushin karate hela dagen. Inleddes med kata-tävling och sen blev det kumite och tameshiwari. Vad cool jag känner mig som faktiskt vet vad det betyder. Jag ska döpa min kanin till Shiro... Eller Bobbo. Det var riktigt kul, om än lite långtråkigt från och till, och jag tyckte det var kul att se kata-tävlingen. Hon som vann var väldigt duktig. Alla var duktiga för övrigt, imponerande. Jimmie Collin vann. Han stilade dessutom med massor av plankor under tameshiwarin. Varför vet ingen. :)

Nu är klockan snart elva, jag ska krypa till sängs och förhoppningsvis somna innan midnatt.
Önskar en trevlig ny vecka. Önska mig lycka till. Rapport kommer. Det kommer säkert gå bra. Bara jag lär mig stava till thyreoidea. Godnatt!

Inga kommentarer: