2009/04/22

Något för Draknästet?

Godkväll.
En torsdag i illamåendets och huvudvärkens tecken. Inleddes med en dålig redovisning av temaarbetet, men är man inte förberedd ska det inte gå bra heller. Nu är det åtminstone gjort. Sov ganska många timmar när jag kom hem. Sovit lite av och till hela dagen. Det har inte riktigt gått över än, sitter stilla framför datorn och får ont i huvudet när jag vänder det mot tv'n. Jag undrar varför. Kan vara en blandning av trötthet, nervositet inför praktiken, ångest och stora beslut som måste tas. En jävla röra skulle man kunna säga också, pardon my french. I morgon ska jag lyssna på tre redovisningar och sen försöka uppbåda energi till att träna på kvällen.

I morgon börjar den svenska versionen av Dragons' den i SVT och jag har ett par idéer som Draknästet borde ta i beaktning:

* Professionella beslutsfattare. En person som pekar med hela handen, tar de där svåra besluten som ingen orkar ta själv och som dessutom gör det bästa av den tråkiga situationen.
* Instant friends som brustabletter eller pasta. Som man kan plocka fram ur skafferiet/medicinskåpet/byrålådan när man behöver ett crew, ett kubblag eller någon att se film med. Ner i ett glas/en kastrull vatten och så poff! Ensamheten borta!
* Tidsstoppare, tidsmaskiner, teleporters och enorma sollampor som gör Sverige varmare. Just på teleporterfronten tycker jag att forskningen går hysteriskt långsamt. Man forskar på väldigt mycket annat, men inte på partikelförflyttning.

Jag hoppas på att må lite bättre i morgon. På fredag ska jag till psykologen klockan tio, inte för att jag egentligen vet vad jag ska säga. "Hej, jag har inga vänner och får panikkänslor på spårvagnen. Har du några personer på lager eller ska jag flytta hem till Dalarna igen?" Jag vet ju vad problemet är, jag vet inte varför problemet finns eller vad jag ska göra åt det och hur någon annan ska kunna göra något åt det heller. Jag, jag, jag, jag, jag. Jag vill ha rådgivare, som Sigge skaffar sig i tv-serien S*M*A*S*H när de fått en ny tränare och får en massa pengar.

Godnattkram.

Inga kommentarer: