2007/03/08

Show me what it takes

Den bästa låten från Melodifestivalen (förutom The Ark) var ju helt klart Elin Lantos "Money". Texten är grym och j-lar vad snygg hon var i båda sina outfits. Slurp. Och vilka snygga dansare... hihi! Kul när man plötsligt ser någon som stått i ens vardagsrum och spelat piano med fötterna, showat och dansat balett, i TV-rutan. Och han har blivit så snygg. Dock var det hemskt kul att när han dansade (studsade) runt med Jimmy Jansson så såg jag ett par av de gamla minerna, de som man minns. Långt där inne finns den där lilla söta dansanta pojken kvar. Kul kul! Tillbaka till Elin Lanto. Så grym låt. "Show me what it takes to be a real rich bitch..." Den skulle klart gått till final, hellre än präktiga ms. Nielsen. Har svårt för henne sen hon kläckte ur sig "det är power rakt igenom" när hennes låt var en ballad av det segare slaget. Jaja, svenska folkets stöd verkar hon ju ha iallafall.
The Ark kommer att, om du frågar mig, vinna.

J är på skolan och pluggar, han har tenta i morgon, stackarn. Själv ska jag jobba mellan tolv och halv elva på kvällen. Skönt med sovmorgon alla dagar, det gör det inte lika jobbigt! Stängning på lördag också och lagom pass på söndagen. Och på måndag ska jag återgå till mitt träningsinriktade liv, börja dejta löpbandet igen och på onsdag kommer det vara ny koreografi på combaten, det blir kul. Missar intron med H och P, men sånt är livet. Tre månader till med den nya koreografin, så jag hinner nog vara med på den ett par gånger ändå. :o)

Jag trivs bra i mitt mörkare hår för övrigt. Det får väl hädanefter bliva min musik. Nu har jag några små projekt kvar i mars. Hitta ett par snygga stora bulliga skateskor och få en tid för tatueringen. (I wan't money money, I wan't lots of lovely money. Show me what it takes...) För den ska sättas på min arm, det är helt klart. Djungeln när det gäller motiv är ju enorm så det känns bra att ha hittat något som känns riktigt bra. Får ge mig ut i stan på onsdag och besöka de ställena som tatueraren i Borlänge tipsade om. Får hoppas att någon har tid att klämma in mig någonstans, det är ju inte världens största krångligaste motiv precis. Wish me luck!

Nu ska jag packa upp min packning, få in kläderna i garderoben och alla grejer på plats. Det var sköna dagar hemma i Borlänge. Turen på hästryggen var en klar favoritsysselsättning. När jag blir rik ska jag också ha en häst. Hade kunnat sitta på Teiturs rygg i flera timmar helt utan problem. Det var himla mysigt. Mars innehåller en hel del roliga saker och i april kommer S hit och hälsar på. I maj är det islandshäst-turridning och RFSU-kongress. Och då ska även Grekland betalas. Och i juni åker vi till Lefkas. Det finns väldigt mycket att se fram emot faktiskt. Och någonstans inne i lejonhjärtat tror jag att J kommer att se till att vi slipper bo i en skokartong. Han brukar se till att det mesta ordnar sig. Han är bra på sånt, min J.

Detta om detta.

Inga kommentarer: