2007/03/15

Ger mig en ny chans!

Thou shallt not blog early in the morning. Because noone would understand what you are trying to say. Så, vi gör ett nytt försök. Att skriva blogg tidigt på morgonen för att verka så där "spontan" hade jag inte mycket för, jag fick inte med nånting av det jag ville skriva egentligen. Jag är fortfarande inte kompis med tidiga mornar.

Update!
Igår, onsdag, var det en fin dag med solsken och fågelkvitter och en lite kall vind som blåste runt bland människorna som satt i solen och myste. Hamnade man i lä var det riktigt varmt och gott, en riktig energikick från mother nature herself. Jag slöade runt hemma länge, tog så småningom mina böcker och åkte till biblioteket. Lämnade tillbaka dessa och promenixade nerför Avenyn i solen i mina nya fina jeans och utan vinterjacka. Gick till Handelshögskolan och hämtade upp darling J, vi kopierade lite grann och jag glömde kvar mitt leg i kopiatorn. (Don't ask!) Darling J hämtade tillbaka det och så gick vi till Le french corner (Franska hörnet vid Vasaplatsen) och åt lunch ihop. Vi fick ett mysigt bord längst inne i ett valv, fin-fint! Oxstek och potatispurée, sallad och bröd. Gott och inte alls hutlöst dyrt. Prova det! Efter lunchen gick J tillbaka till skolan och jag gick runt i stan och gjorde små ärenden. Satte in pengar till mig, köpte vykort, tittade på människor, gick i lite affärer, letade på hotellet vi ska bo på i helgen och gick till Lagerhaus och köpte lite nya prylar till köket. Servetter med hjärtan, kökshandduk i samma mönster, en kylskåpsmagnet och ett fat i melamin att ha servetterna på. Pyssligt värre! Kom hem, diskade upp det stora diskberget och la på den nya duken jag köpte hemma i Borlänge. Det blev fint! Jag säger som Ted, "vilken härlig dag. Lalalala lalalala lalala"!

Igår, onsdag, var det också dags att komma tillbaka. Back to the battlefield, som H uttryckte det. Nya koreografin var grym, magen gör så ont av träningsvärk idag och axlarna ska vi inte prata om. Det kändes bra att vara tillbaka, februari har varit en skitmånad rent allmänt och därför har träningen legat nere, men nu är jag tillbaka. Frukt och nyttig mat, på mycket träning och mycket sömn. Mycket bra saker för själen och för kroppen. Om tre månader åker vi till Grekland, så tills dess är det Beach 2007 som gäller. Har lagt upp ett bra träningsschema, de veckor jag jobbar tidigt på fredag morgon blir det ingen aerobicträning på torsdagskvällen. Maten och sömnen är viktig att prioritera för att orka vara social och trevlig så tidigt på fredag morgon. Och min plan med att ta ett tidigare tåg fungerar också, då hinner jag ladda med lite frukost och kanske kan klara att hålla blodsockret uppe. Jag tror det kan bli bra.

Nu är det onsdag kväll, jag satte nyss på tevatten i köket och det har plingat för länge sen. Jag bloggar klart och sen blir det te och en smörgås. Hällakaka med kalvkorv, inte jättenyttigt, men gott. Lite turkisk yoghurt med banan blir det också. Man ska nog inte leva på bara popcorn en hel kväll. Jag och darling J har varit på företagsintroduktion med tillhörande romcom (Music and lyrics. Hugh Grant och Drew Barrymore) på SF Bergakungen. Vilken biograf! Jag gick så fort jag kunde från tåget för att hinna i tid och det gjorde jag minsann. Så nu kan jag allt om vad East Capital håller på med. Fråga mig vad som helst! :o) Det var trevligt med bio, en romantisk komedi med allt vad det innebär. Mycket bra torsdagsunderhållning. Och gratis popcorn!

Det är mitten av mars nu redan. Den kommande helgen ska spenderas i en dubbelsäng och mjuka hotellhanddukar (kanske det finns såna där fina badrockar...) på Elite Plaza Hotel tillsammans med darling J. Äta enorma mängder lösgodis och dricka skumpa. How's that for a new start? Så vill jag alltid möta våren, även om man ska göra det i Paris, så funkar Göteborg minst lika bra. För min del.
Helgen därefter ska jag umgås med min taikonfamilj i syster Large's lägenhet i El stocolmo. Vi ska gå på teater, äta gott och prata om allt och ingenting som vi alltid gör. Åker upp på fredag kväll efter jobbet, skönt att sätta sig på ett tåg och slumra lite. X2000 är bra. Och på lördagen blir det teater på Stadsteatern (Djungelboken) och så middag då hos large. Och så får man träffa Aidan. Kitchen Aid(an)... Den som vill ha närmare förklaring får kontakta mig. Det blir finfint.

Så om nu bara våren vill sätta igång på riktigt, om jag kan hitta ett billigare ställe att göra tatueringen på (1300:- kändes på tok för mycket) och om jag kan springa på ett par riktigt snygga skor, så är jag alldeles nöjd och belåten med min tillvaro.

Detta om detta.

Inga kommentarer: