2007/03/06

I wanna get inked...

Förmiddag i Skräddarbacken. Duschat, hårfärgen är riktigt bra, ätit frukost och fortsatt fundera på tatueringen. Hittade en jättefin lejontribal på Par i hjärter och ju mer jag tittar på den desto bättre känns det. Lejonet är tydligt och manen bildar litegrann ett hjärta och plötsligt såg jag ju vad den stod för. Det är lejonhjärtat. Det som alltid hjälpt mig igenom mina jobbiga stunder och vad kan vara bättre än att ha det som en påminnelse på min högra överarm. Den är ungefär lika stor som min Sisters of Mercy-logga och det ser bra ut i mina ögon. Svarta och stilrena linjer gör att de två passar ihop. Först tänkte jag, jag kanske ska vänta med att göra den tills att det löser sig med var vi ska bo, som en liten belöning, men samtidigt så vill jag ha den nu nu nu! Så länge jag gör den innan det blir vår och varmt, så man kan vara ute i den första vårsolen utan att oroa sig för den och det vore ju bra att hinna fylla i den innan Grekland. Kul att ha hittat något som också betyder något och samtidigt är snyggt, för jag vill trots allt ha någon mening med mina tatueringar, annars är det inte särskilt nödvändigt.

Jag ska leka med A och trollungen om ett tag, igår var de på första inskolningsdagen på dagis i Falun och det hade gått bra. Får höra hur det gick idag. Vi ska äta lunch och göra små ärenden och sen kanske A skulle klippa sig, då kan jag och trollungen åka hem till farmor och leka lite innan det är dags för kalas hos syster medium. Det ska bli roligt. God mat och goda kakor. Det blir bra.

Ska gå förbi Par i hjärter på vägen ner på stan, om de har en tid i morgon innan två så är det meningen att jag ska göra den nu och om de inte har det, då får det vänta och så ska jag gå till en studio i Göteborg som jag sett och hört talas om. Så vi får väl se hur det går. Jag uppdaterar i kväll, nu ska jag göra mig klar och åka till stan.

Ha en fin dag från lejonhjärtat.

Uppdatering sent på kvällen, vet knappt om jag hinner innan det blir ny dag. :o)
Det blev ingen tatuering gjord idag och inte i morgon heller. De hade kö fram till maj, så det var ju rätt så kört. Har fått lite tips på bra ställen i Göteborg dock, så förhoppningsvis blir det av innan april är slut.
Idag var en bra dag, men hela tiden har tanken på att åka hem igen hängt över mig. Visst vill jag hem till Jesper, det är helt klart, men jag är inte riktigt lika säker på att jag vill hem till det övertråkiga vädret, samma tråkiga människor, samma sega pendeltåg och samma tråkiga hemmakvällar utan socialt sällskap. Ska väl sparka igång mig själv och träna hårt igen, har varit slö de senaste veckorna. Dels av förkylning och så av naturliga skäl eftersom jag har varit hemma. Jag ska ta mig igenom mars, så är det bara.
Och kanske eventuellt blir det vår någon gång i år också.
Jag träffade A och trollungen på stan för lunch och små ärenden. Med en treåring tar alla saker ungefär hundra gånger längre, så vi roade oss rätt bra medan A klippte sig. Sen åkte vi hem till mor och far och hängde där tills det var dags att åka på kalas. Där blev det kyckling med jordnötssås och ris, tårta och kakor till efterrätt och så Singstar på mediums nya present. Ett rosa Playstation 2 med Singstar, det passade oss bra. Kul var det efter att man väl provat en gång. Vi sjöng för full hals tills vi inte orkade mer. En trevlig eftermiddag helt klart. Åkte hem vid nio, packade ihop alla mina saker, funderade på hur mycket jag kommer glömma, satt en stund framför TV:n med mamma och pappa och nu är jag på väg till sängs. I morgon tänkte jag ta sovmorgon, sen ska jag träffa pappa på Kupolen för lunch och klockan tre går mitt tåg hem. Framför mig ligger en lång jobbhelg, en vecka som förhoppningsvis innebär fika med L och sen helgen därpå är det mys på högsta nivå och sen är det dags för familjesammankomst i El stocolmo. Och så var det med det.

Detta om detta.

Inga kommentarer: