2007/03/19

Let's kill som time

Yada-yada-yada. Jag har fått skrivkramp. Vad ska jag blogga om? Kanske ska göra en lista.

Weekend-happenings
* Smärtsamt och ångestfyllt corepass på lördagens förmiddag. Borde kanske gå på det passet oftare? Smärta.
* Incheckning på Elite Plaza Hotel vid ett-snåret. Finfint badrum. Me want. Me liked. A lot.
* Spatsering till Sybo på Kungsgatan. Med kölapp! J köpte en flaska 7422*. Det gick ner.
* Flottig lunch efter lång väntan på Le pizza hut. Jensens böfhus var tanken, men det var för lång kö.
* J gick till hotellet och jag gick till en icke-nämnd mataffär och handlade vindruvor och lösgodis. Mums.
* Tillbaka på hotellet. Tog ett bad i det finfina badrummet. Gosade in mig i en stor morgonrock.
* Såg på TV. James Bond - The spy who loved me. Mysmysmysmys med J. Och så några glas 7422.
* Saknade bubbelpool. Det hade varit super. Bastu fanns iallafall. Skönt.
* Ut på stan för mer skräpmat på BK. Ska det vara så ska det. Fett är bra mot fibrer.
* Gick tillbaka i regnet genom stan. Mysigt att gå bland allt folk med en älskling i handen.
* Kröp ner långt ner i sängen under täckena och värmde upp oss. Såg på "Quills"*. Somnade så småningom.
* Sov lagom länge för att kunna njuta av en enormt bra hotellfrukost. Vi åt frukost i en och en halv timme. Slurp!
* Utnyttjade sista timmen till att ligga i sängen och bara mysa. Såg på något Robinsonaktigt program på tv.
* Åt upp resten av godiset och byggde ihop minibaren igen. Vi gjorde om den lite för att vår flaska skulle få plats
* Jag snodde ingen morgonrock även om jag var rätt så sugen....
* Summa summarum: man borde bo oftare på hotell. Det är lyx och väldigt skönt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kom hem, slöade, slöade, slöade. Började städa. Tröttnade. Började om. Hängde på MSN med trevligt nytt sällskap. Fortsatte städa. Gick långsamt. Sorterade skivor. Hittade bra skiva med Urga. Städade lite till. Fortsatte prata på MSN. J var på skolan och gjorde klart IT-arbetet. Åt kvällsmat. Tog tag i den stora tvätthögen i sängen. Pratade i telefonen och blev underhållen medan jag sorterade strumpor. Trevligt med nya människor som har något innanför pannbenet. Kul kul. Slängde i de nya lakanen. Borstade tänderna. La på telefonen och så småningom kom J hem igen. Och jag var vaken, måste vara rekord. Bra helg.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Prata i telefonen är intressant. När jag var yngre pratade jag ofta i telefonen med folk jag "träffade" på nätet. Kanske berodde det på att det var billigare att ringa än att sitta uppkopplad. Det är ju väldigt roligt egentligen. Häftigt att få en röst till en bild, det blir lite mer personligt och lite mer på riktigt om man pratar i telefonen. När det skulle ringa igår blev jag helt nervös. Hur gör man? Kan jag prata i telefon längre? Hur pratar man om ingenting på samma enkla sätt via en telefon som via ett tangentbord? Som tur var så var rösten i andra änden en trevlig röst som det gick lätt att prata med. Det var kul med lite "sällskap" i all städning och jag kände mig faktiskt mindre ensam. Jag kan komma ihåg den tiden när jag och A pratade i telefonen flera gånger om dagen, om absolut ingenting. När vi delade allt genom telefonerna och kunde ringa vilken tid som helst. (Kanske inte alltid så uppskattat från alla. En liten sen ursäkt kanske... Sorry!) Eller när min första riktiga nätdejt ringde och vi pratade i telefonen i nästan sex timmar, genom en hel natt och kvällsmat och nästan somnade med varandra kvar i luren. Det känns som en evighet sen. Jag borde helt klart prata mer i telefon. Ring mig!

Nu är det måndag förmiddag. Jag är snart på väg till jobbet. Har varit och tränat och gått hem genom snöstorm. Vilket är svårt att tro eftersom det är sol ute nu. Lyssnar på mysiga Urga, som väcker en hel del minnen till liv. Ska slänga in dom i mp3spelaren. Jobbar till åtta ikväll. Och samma tid i morgon. Helt okej faktiskt.

Bara en liten reflektion till: i lördags var det demonstration mot Irak-kriget. Förra gången, 2003, var det 15000 personer i den demon i Göteborg. I år var det 1000. Förra gången gick jag med och sjöng, då i Stockholm. I år gick jag och J till Pizza hut och åt lunch efter att ha köpt en flaska dyr champagne och sen till Göteborgs enda femstjärniga hotell. I torsdags var jag på bio med J och ett gäng brats och investerare och aktiesparare. Jag är så väldigt långt ifrån mitt jag som gick i demon 2003. Och jag tror inte att jag är så ledsen för det. Men en sak har jag kvar, jag gillar fortfarande musiken lika mycket. Popvänstern är bra på musik. Och nej, jag stödjer inte George Bush eller Irakkriget. Geroge Bush, du har fel. Irak är inget TV-spel. Så där, nu har jag också demonstrerat lite i år. Jag undrar när jag tappade mitt intresse. (det är INTE J som influerat mig, jag är en självständig tänkande person. Så våga inte säga det.)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*1 = 7422:
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7422&Butik=244&SokStrangar=

*2= Quills: http://www.imdb.com/title/tt0180073/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Skrivkrampen tog slut. :o)

Inga kommentarer: