2009/07/23

Regn, Rent och snart helg

Today for you, tomorrow for me!

Idag pratade jag med min darling Nea in la France och alltid när jag tänker på henne så dyker Rent upp i mina öron. Vår sång (I'll cover you), den coola ta mig eller så drar jag-låten som dessutom är sjukt snygg i filmatiseringen, för att inte tala om "Tango Maureen". Ahhh. Hela alltet är så mycket min Nea och det gör mig glad. Just nu sitter jag och inväntar att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag snart kan åka iväg och träna, ska bli riktigt skönt. Förmiddagen tillbringade jag på Medicinhistoriska museet bland spännande instrument och historia. Perfekt tidsfördriv. På vägen hem försökte jag låta bli att bli spetsad av tusentals paraplypinnar, folk har ingen som helst kontroll på sina paraplyer. Skärpning! Det regnade verkligen hysteriskt mycket, nu verkar det dock ha lugnat ner sig och det är ju trevligt, då behöver jag kanske inte vara en dränkt hund när jag kommer in på gymmet. Bättre att bli blöt av svett. :0P

I morgon kväll ska jag eventuellt på after work med gamla klassen (från och med 19e augusti är jag inte längre KYHS08 utan HoSS09, det känns faktiskt riktigt bra! Ska bli så kul!) beroende på när mina föräldrar har tänkt att dyka upp. Det ska bli kul med en turisthelg! Även om senaste tidens sociala liv verkligen har varit en energikick och ibland tror jag att jag är ohälsosamt nöjd med min egen appearence, men det får jag stå ut med och omgivningen också. I deserve it! Om det fortsätter regna blir det till att titta på den livsfarliga ormen på Universeum, vilket det nog blir ändå och annars får vi väl se vad vi ska hitta på, det brukar ge sig. Brunch på Joe Farellis på söndag iallafall. I morgon ska jag ägna lite tid åt att packa ner alla de kläder som jag inte tror att jag kommer behöva här nere, en massa skolböcker och sånt som jag kan ha nytta av i skolan och de ska dessutom ta hem min cykel. Bra med kombi!

Nu börjar klockan gå tillräckligt fort och jag kan byta om till combat-style, både på musiken och outfiten. *sätter igång BodyCombat 29 i högtalarna*

Inga kommentarer: