2009/07/07

Michael Jackson has left the building

Nu kära bloggläsare får du vara med om något speciellt. Jag ligger i min gamla vanliga säng, i min gamla vanliga skrubb i mormor och morfars hus, har sommarlov och det regnar. Så långt är allt som det ska. Nu är skillnaden att jag har kontakt med yttervärlden. Min morbror kör nämligen trådlöst nätverk från huset bredvid, så alltså kan jag surfa. Och gissa om det känns bra. Det gör sommarlovet ännu bättre. Ett sommarlov som bara känns bättre, och idag har jag fått säga ungefär sju gånger att det blir skola i Falun till hösten. Det har också känts bra. Alla var glada för min skull och tyckte det lät bra. Har idag också träffat en av släktens sötaste två-åringar, det var roligt!

Sen sist har jag inte gjort så där hysteriskt mycket nytta, men det har hänt en hel del roliga och bra saker ändå. Till att börja med så har jag blivit någon form av plastmoster, trollungen har fått en lillasyster och det är superkul! Född den fjärde juli kring halv tolv på natten. Som en del av er har sett på Facebook så har jag också varit på Hushagsvandringen som jag skrev om i förra inlägget, det var varmt och långt men väldigt trevligt. Jag, Frida, Maria, Linnea, Sofia och KP promenerade runt i värmen. Skoj! Efteråt blev det supergod pizza på Stationsgatans Bakficka innan jag tog cykeln hem (som så många gånger förr) till huset i Skräddarbacken. Rena rama memory lane. Jag har också hunnit ha tjejorna på marängsvissätning och vindrickande och beskådande av årets häftigaste åskväder, groundshaking och väldigt blött. Det var en jätterolig kväll, fler såna! Helgen i övrigt bjöd på sol i massor och en väldigt trött och påbörjat förkyld bloggerska, så den gick ganska långsamt. Mycket nätprat blev det, mycket tv och mycket powernaps. Är fortfarande förkyld, men det börjar bli bättre. Jag är väldigt ovan vid huvudvärk och blir ytterst gnällig av det, jag är förundrad över människor som har migrän och sånt ofta. När det blev ny vecka träffade jag Hjördis på Kupolen, sen handlade vi och körde ut i skogen till hennes stuga. Det blev en fin dag/kväll/natt med eld, kvällsbad (trots ganska kall väderlek, men det var ju så inbjudande!), mumsande på morötter/gurkstavar med dilldip, pringleschips, godis och cocktailtomater. Vi lekte tjugo frågor och spådde varandra i kort, nu är vår framtid utstakad. När vi vaknade på tisdagmorgonen regnade det igen, så vår planerade eldningslek med ett träd som Hjördis fällde med armkraft fick utgå. Det gick inte att få eld på nånting alls, så risken för skogsbrand var ytterst liten. Men vi hade det jättemysigt! Tända ljus och prat. Hon skjutsade mig sen till Västerbyn och nu ligger jag här. Så var den cirkeln sluten!

Sitter just nu och lyssnar på Michael Jackson för fulla muggar (för en gångs skull känns inte högtalarna för mesiga, här räcker de bra). Har sett hela minnesceremonin på TV och jag måste säga att jag fick en stor klump i halsen. När Usher sjöng rullade tårarna ner för kinderna. Jag börjar mer och mer tycka att det är sorgligt att han säkert så sällan fick höra alla de vackra orden han fick ikväll. Hade han åtminstone kunnat få höra hälften hade han nog lett lite oftare Nu får han lära änglarna Moonwalk, krama om brodern som dog vid födseln och troligtvis blir det större och mer påkostade shower däruppe nu. Han får titta ner på det han lämnade efter sig. Det var en otroligt vacker minnesceremoni, många fina tal och mycket kärlek. Den här lilla killen var min favorit, orättvist är det att han inte fick vara med och sjunga med honom. Jag tror Michael log emot honom från sitt moln. Musiken har varit odödlig ända sen den kom och kommer aldrig tystna. Nu får han vara ifred.

Michael Jackson - RIP.


1 kommentar:

mamslan sa...

hej i skrubben !
solen visar sej i skräddis en kort stund. vi ses snart i byn .puss.