2009/07/16

Sommartider hej hej

Torsdag.

Nu är jag tillbaka i Göteborg och det är riktigt skönt, även fast jag idag har drabbats av energyloss bigtime. Sitter och tänker ut vad jag ska roa mig med fram till att det är dags att sparka liv i combatnerven. Ett pass med Pernilla, sen är jag tillbaka så jag har inga som helst tvivel egentligen. Fast det tar alltid emot efter en stunds bortavarande. Verkar som hela crewet kommer ikväll, det är dock inte säkert att det är en bra sak med tanke på formsvackan, men jag får hoppas på det.

Tiden hemma var bra och jag känner mig faktiskt helt lugn med tanken på att flytta hem till päronen, i och med att jag kommer vara i skolan och på gymmet och förhoppningsvis på orkestterrep en hel del. Det enda jag inte hann med som jag planerat var att bada i Västerbyn, men med hällregn och 13 grader varmt så lockar inte ens ån. Som tur är så kan jag ju åka dit hur lätt som helst i slutet av sommaren, det kan faktiskt vara varmt i slutet av augusti. Jag fick dessutom träffa en tio dagar gammal bebis, en ny liten Siri som var hemskt söt. Och hann också se de enormt söta griskultingarna på en gård utan för St Skedvi. En griskulting som springer är bland det sötaste jag vet! De ser ut som att de säger till varandra "I'll race you" och så springer de som idioter i typ 15 meter och så tvärnitar dom och går åt ett annat håll. Klockrent!

Nu är det alltså en månad kvar till dess att jag tar en ryggsäck, min mp3spelare, min telefon och min dator och åker hem för att först fira Fridas födelsedag med klassisk Skräddisfest och sen börja skolan i Falun och bli en top-grade-student. På den månaden ska jag hinna med en hel del skojiga saker. Besöka skärgården med pick-nick med Storpäls, titta på den livsfarliga ormen på Universeum, åka till Borås djurpark och se på Bongoantiloper, träna en del, packa ner ett antal kilo kläder/skor/väskor för transport upp till Dalarna, sova mycket i min egen säng, se Brüno på bio, försöka göra ytterligare en klockren minigolfrunda. Dessutom blir det Pride! När jag som mest inte trodde att det skulle bli något prajdande så dyker en gnu upp från ingenstans och låter mig bli hangaround! Så det lutar åt att jag åker upp på torsdagen eller fredagen, köper änglavingar och att den rosa kjolen med svart tyll får en revival. Det ska bli kul! Och kul att träffa miniGnu igen, vi har inte setts på jättelänge. Paraden är för övrigt bland det bästa jag vet!

Stor kram!

Inga kommentarer: