2009/12/17

Bildfrossa x 2

Nu kommer det fler bilder, vi börjar med en trevlig helg i Gävle hos Hjördis i hennes jättefina studentlya. Mysig konsert i Gävle konserthus med Jul i Folkton. Vi saknade vissa av de klassiska julsångerna, men vi var mycket nöjda ändå. Och vi fick klä upp oss i fina klänningar och fick ganska mycket julstämning. Vi gjorde dessutom finfina fynd på Myrorna, det är alltid roligt. Ett par fina svarta klackskor från Gyllene Gripen blev jag väldigt glad för. Det börjar bli min grej! Här kommer bilder;







Middag på Church Street Saloon, grymt ställe!




Inför konserten i Gävle konserthus.

Stora julbordet hemma hos mormor och morfar var en trevlig dag med fina familjen. Här är några av de som var med! Okej, den första bilden är kanske inte någon som var med rent fysiskt, men i hjärtat är han med hela tiden och förtjänar därför en bild.


Daniel, morfar, Jessica och Gösta.


Love, Siri och Moa.


Stina, Linda, Livia, Maria och Love.


Soffhäng.


Lukas, Melker och Livia. Linda och Livia sjunger.

Till sist blir det några bilder från årets pysselkväll hemma hos mig. Håkkey boy visade stor talang på tovning, syster medium gjorde en stornäst stor tovad tomte och jag själv försökte göra ristomtar som var små och pilliga men ganska roliga. Lukas lekte i mina köksskåp och spred ut mina kökssaker överallt. Vi spelade julmusik och åt skumtomtar tills ett visst illamående infann sig. Så här fint var det:


Herregud så piffigt!


Stor tomte och stor oreda.

Nu är det slut!

1 kommentar:

Elin S sa...

Jag ser att du fick tag i en pälsbolero till slut. Härligt =) God Jul på dig!