2009/08/30

Som fisken i vattnet

Jonna completed the quiz "What classic Pokemon are you?" with the result Poliwhirl.
"The spiral pattern on its belly subtly undulates, Staring at it gradually causes drowsiness. You're a fish. You live in water. You're life centers around it. Swimming is a hobby, your passion, and your life. Most of you're friends are fellow swimmers like yourself. Out of the water, though, you're just as happy and as carefree as you can be. You don't let life get you down."

Jag älskar verkligen vatten. Och nästan mest gillar jag pool, helst utomhus. På god andraplats kommer insjöar med klart lite kyligt vatten och närhet till skogen. Och som god trea kommer medelhavet in, med klart varmt vatten, spännande fiskar och mjuk sand eller stenar. Några timmar av den här söndagen spenderades i utomhuspoolen på Lugnet i Falun, sista dagen innan utebadet stängde tyvärr. Framöver blir det inomhuspoolen som gäller för vidare simning. Att simma är så otroligt skönt för kroppen, älskar att känna mig så lätt och någorlunda smidig. Dessutom var det barnsligt roligt att åka vattenrutschbana, det var väldigt väldigt länge sedan. Simma är något jag ska försöka ta tag i, kommer ju ändå vara ganska mycket i Falun och bussen går ju direkt upp till ingången till Lugnet. Skönt! Fick tag på en svart baddräkt också, det har jag inte haft på många år men det var ju en utmärkt idé för att få kärlekshandtagen att sitta där de ska. ^^

Då ska vi se. Två dagar i skolan förra veckan. En heldag med gruppsykologi, bra föreläsning med bra klass och många intressanta insikter. En dag med Melior-träning, kändes ganska bekant fast hjärnan saknade MediDoc. Dock verkar inte fokus vara att vi ska "kunna" programmet utan och innan utan bara ha ett hum om hur det fungerar, eftersom inte alla är från Falun och några har andra program att skriva i på LIA-perioderna. Det är smart. Dokumentationslektionerna kommer att ske med teori och i mallar i Word. Det blir nog också helt okej. Kommande vecka ser ut så här:

*Ledig måndag. Hoppas på att CSN hör av sig.
*Lektioner tisdag och onsdag på skolan.
*Göteborg på torsdag klockan tio. Förhoppningsvis combat.
*Fredagen är obokad so far. Hör av er!
*Lördag är kalasdag. Storpäls ska nog på shihan Collins kalas.
*Söndag betyder förhoppningsvis brunch och tågresa klockan två.
Blir nog en bra vecka med kära återseenden!

Nu börjar jag förstå att jag har kommit hem, det fungerar bra hittills. Är just nu hundvakt åt systerns hund Laban, så i morgon ska vi ta en lång promenad i skogen. Ser väldigt mycket fram emot praktik med fyllda veckor, än så länge har vi haft ganska lite undervisning, men så är det när utbildningen är upplagd för distansstudenterna. Jag ska försöka höra mig för lite på sjukhusen och se om jag kan lyckas hitta ett extrajobb. Tror att LIA-perioden kommer öppna en del dörrar, så än så länge ligger jag lite lågt och inväntar vecka 38. Mycket nyfiken på var jag ska vara. Håll tummarna att det blir bra! Ikväll ska vi se om min plan med databordet kommer fungera, blir nog klart mer ergonomiskt iallafall. Vi håller utkik varje dag på Blocket och Hemnet för lägenheter, det kommer nog lösa sig med ett trevligt litet ettårsboende i Borlänge eller Falun i sinom tid. Hoppas på att Storpäls får ett jobb också, tror dock att det är jag som är mer orolig än vad han är. Han verkar klara sig bra hittills han också. Herregud, om åtta dagar firar vi fem år. *happy*

Tror att jag ska dimpa ner framför Sagan om konungens återkomst om ingenting annat händer, här hemma finns det ju dock Discovery och National Geographic, där kan man hitta guldkorn. Har det väldigt bra just nu, även om jag längtar efter Storpäls och de andra finingarna mycket. Skolan känns så rätt, troligtvis blir jag klar ungefär tre månader senare än jag skulle ha blivit i Göteborg. Det är inte precis mycket tid att bråka om! Heja Falun!

Dagens låt: Havet är djupt. Enjoy!

2 kommentarer:

PrincessGaia sa...

Torsdagscombat..har du bokat?!?
skall bli kul o ses igen.:)
Välkommen till ditt andra hem...u are missed :)

Anonym sa...

Jag skriver en kommentar innan ditt nästa inlägg som jag vet kommer att vara svårformulerat. Jag älskar dej och du är en av de allra bästaste människor som finns på den här planeten. Så är det bara. Var stark. Stor kram!/Hjördis