2009/08/09

Vänner vänner är bra att ha

Hej!

Idag är det söndag, jag har inte skrivit något sen Borås djurpark och det är nog mest för att det inte har hänt så mycket. Det ska ju faktiskt vara roligt att blogga och för mina trogna läsare vill jag skriva inlägg med någon slags substans. Jag blir glad varje gång någon berättar att de läser det jag skriver och ännu gladare blir jag när de känner igen sig. Alltså, det är klart att jag inte tycker att det är roligt att människor har ångest, men det är roligt att det jag skriver kan få andra att må bättre. Det gör att det är roligt att skriva!

Om en vecka är jag troligtvis ganska bakis efter att ha gjort Borlänge osäkert med Frida och de andra vännerna i Skräddarbacken. Idag är jag lite bakis efter att ha gjort vår balkong osäker med mina jättefina nyvunna vänner, massor av mjölk och likör 43. Mer om det kommer i nästa inlägg. Det var en kanonkväll, vädret var fantastiskt så vi kunde återigen sitta ute till sent. När jag hade lämnat av de tre sista gästerna vid bussen (imponerande att det gick en buss utanför vårt hus mitt i natten) kom tårarna. När jag kom in fick Storpäls hålla om mig jättelänge och tårarna bara rann. En vän frågade om det var jobbiga tårar eller om de var renande och det kändes som att de var renande, åtminstone merparten av dem. Att få släppa ut alla de känslor som jag burit omkring på den här veckan. För det har inte varit en av de bättre veckorna, huvudet har inte kunnat slappna av alls och tiden har bara sniglat sig fram. Träningen har gått dåligt, just för att jag inte har kunnat koncentrera mig och när jag har varit lite för ensam har ångesten smugit sig på igen. Inte precis roligt. Jag blev så rörd av den glädje, värme och de många skratt kvällen bjöd på. De fina, snygga, roliga, spexiga, gulliga, galna, knasiga och vilda människorna som jag har lyckats släppa in på livet. Och då grät jag. Och grät. Och grät. Tills jag gick och la mig, min standardlösning på det mesta som är jobbigt. Sov till tolv, vaknade en stund vid nio men hade inte alls lust att gå upp då, så jag somnade om. Skönt!

Jag har för övrigt träffat några av mina favoriter från min nu före detta klass. En dag köpte jag sushi och åkte upp till plastikkirurgen på Sahlgrenska och träffade Anett. Det var en snabb, men mycket trevlig lunch som avslutades med ett riktigt hällregn. Och i tisdags åkte jag till HIA och lunchade med Anna och Lisa, hamburgertallrik och sen fika uppe på deras avdelning. De är också så himla mysiga och det var roligt. Jag har ju någon konstig fascination för sjukhusavdelningar. Trevliga små utflykter! Jag ser verkligen fram emot skolstarten i Falun nu. Det känns bra och det ska framför allt bli roligt! Kul att sitta på nåt av caféerna i Falun och läsa kurslitteratur. Jag har absolut en morot nu, att bli riktigt bra. Eftersom jag kommer ha ett visst resande framför mig så kommer jag verkligen se till att göra saker på rätt sätt, inget mer uppskjutande av skolarbete. Belöningarna finns ju här i Göteborg, vännerna och våra inplanerade träffar/fester/middagar och framför allt Storpäls. Och de belöningarna ska jag verkligen förtjäna! SJ har just fått en ny medlem i SJ Prio också...

Jag hittade för övrigt en av de finaste sångerna som handlar om vänner på youtube, den må vara lite barnslig, men den är sann och himla söt! Varsågod, här är Myntrik!

"För en vän skrämmer bort alla spöken
och får skrattet att komma fram.

Och när faran är störst väntar han runt kröken,
just när du tappat sugen,
hittar han den igen.
Med en vän kan man ha något hemligt,
nåt som ingen får veta om.

Är du ledsen så talar han till dig vänligt
tills du har torkat tåren
och ser glad ut igen."

2 kommentarer:

PrincessGaia sa...

*puss* tack för en mysig kväll med massor av stärkande för benen..mjölk ofc :P

nästa fest blir troligen vinprovning hos mig..återkommer om detaljer och sedan i oktober blir det sommartema med paraplydrinkar o citronmarängpaj hos Iskristall :D
Våra fester har bästa teman EVER!!!
Tack för ännu en mysig kväll i goda vänners lag *kramaz*

Helena sa...

Lillafin! Tråkigt att höra att din kväll slutade på så sätt. Men ibland är det ju nödvändigt att släppa allt och bara få tjuta ur sig. (Något jag själv dock gör allt för sällan..) Hade iaf en härlig kväll och hoppas på flera såna framöver. Vi ses på torsdag! Kram kram!!