2009/08/18

Journalanteckning

Besöksorsak: blogguppdatering.
Status AT: Gott och opåverkat.
Socialt: Särbo med pojkvän. Nyfunna vänner. Gamla vänner.
Aktuellt: Stora förändringar. Lite rastlös.
Skola: Börjar på Folkuniversitetet i Falun i morgon klockan 10.
Boende: Gamla rummet hos mamma och pappa än så länge.
Nuvarande position: Skräddarbacken. Köket.
Musik: Rammstein och Tatu.
Alkohol: Senast hos Frida på födelsedagskalaset. Inga missöden.
Status psyk: Stabilt. Positiv grundstämning.
Status fys: BodyCombat tisdag och lördag so far.
Bedömning/åtgärd: Avvaktande i väntan på skolstarten.
Planering: Drygt tre timmar till första combatklassen här hemma.

Och med denna journalliknande uppräkning så kan jag tala om att jag nu har annekterat min källare. Jag har flyttat in alla kläder i en stor Malm-byrå och köpt ett datorbord som kommer fungera bra när jag ska bli top-grade-student. Hittade mitt collage som jag byggde ihop för många år sen och smålog åt det, det är så mycket jag. Dessutom hade jag ju kvar min randiga katt-kudde, den fungerar bra att krama på när jag saknar Storpäls för mycket. (Inte lika mysigt att gosa med monstret i akvariet.) Och igår var jag och mor på Lagerhaus, jag fick lite nya prylar till skolan. Block och pennor och annat sånt där man behöver för att klara sig. Nu står en Fjällräven Kånken på önskelistan till födelsedagen, sen kan jag vara nöjd. I morgon börjar skolan som sagt, klockan tio är det formellt men det ska tydligen finnas frukost från strax efter nio. Bra att vara där i tid för att kunna bli front row-maffia även i skolan.

Precis som jag ska vara i tid på träningen ikväll, för sist jag var där var ju folk galna och typ gnagde på dörrhandtagen. (Så gör ju aaaaldrig vi på Sportlife, eller hur, Gaia & Callisto? *ser helt oförstående ut*) Ska bli ytterst roligt att träna med två av mina gamla tjejkompisar, kommer kännas riktigt konstigt! Och sist var det en tjej jag kände igen sen länge sen också, så det är lovande. Ytterligare en instruktör att imponera på också och på lördag såg det ut som att en tredje skulle hålla i passet och han ska tydligen vara bäst enligt mina källor, så jag hoppas på det. Nästa vecka blir det till att planera in ett pump-pass också. Problemet är ju att jag bara har 19 pass kvar, om jag bara kunde få 20 till vore det bra. Ska flirta med personalen på Sportlife...

Sen förra blogginlägget har jag mest ägnat tid åt att försöka träffa de jag kommer sakna, tränat lite, träffat storasyster och ätit en blåsig lunch, frossat Kesella med päron/melon-saft hos en favvo, packat en massa saker, insett att jag behöver ett par nya jeans (tur att det finns Myrorna i Falun, de brukar vara bra på boot-cut), ätit en fantastisk middag på Pasta Haus med älskling och till sist åkt lite tåg. Tågresan gick oerhört smidigt, med Jonas Gardell och Äppelkriget (min bästa tågfilm) på TiB och när jag kom hem väntade födelsedagskalas hos Frida vilket var väldigt roligt. Så nu är jag på plats, beredd att börja det här kapitlet och se vart det tänker ta mig.

Välkommen att följa med!


3 kommentarer:

PrincessGaia sa...

Helt rätt... tro rinte den där instruktören är bättre än våra häri Gbg.
Hur har du gjort med gymkortet nu? har du ett nytt gymkort där borta eller kör du på sverigekortet från Gbg?
Om du kör sverigekort där borta så kan du få mitt för denna säsongen ;) Får du 20 pass till att briljera med:P
Lycka till nu och vi saknade dig på gårdagens combat *kramas*

Anonym sa...

Hej! Förlåt att jag är så dålig på att läsa och kommentera din blogg. Ska verkligen försöka bättra mej farling!:-) Tror att det kan bero på att jag aldrig kommer ihåg adressen, du borde ha en lika enkel som jag har...*försöker hitta bortförklaringar* Puss på dej!

Anonym sa...

oj nu blev jag visst anonym, det är hjördis som skriver..:-)