2009/08/19

Untitled.

Idag var det så dags. Bussresan till Falun var lite pirrig men det gick bra när jag kom fram. En lätt nervös tystnad bland de antagna, precis som det brukar vara, men under tiden som gick så lättade stämningen och det verkar bli ett bra gäng. (Precis som mina gamla klass var ett jättebra gäng också, finns ju vissa som man kommer sakna mer men ska försöka styra upp en klassfest så fort terminen har fått börja lite för alla.) Intressant introduktion med lite historik, fina bilder på gamla skrivmaskiner och även en jättefin gammal bok med den fina titeln "Läkarsekreteraren", en bok i finaste Harlequin-stil. Den måste jag leta upp! Mot närmaste antikvariat...

Några bra saker:

* LIA om fyra veckor.
* Blockläsning av kurserna. Börjar med tre poäng arbetspsykologi, efter LIA 11 poäng anatomi.
* Videoföreläsningar på anatomikursen, vilket innebär att man kan gå tillbaka och titta igen.
* 1-3 skoldagar i veckan, sista dagen börjar alltid tidigt och slutar tidigt.
* Verkar vara bra lärare.
* Fina lokaler mitt i stan. (Utan mögel!)

I morgon ska vi ha introduktion till FirstClass, får se om vi kan organisera en gruppindelning ordentligt eller om det blir fullt kaos när vi försöker se vilka som har bytt vart. Det spelar ju egentligen ingen större roll, vi kommer ju ändå vara på skolan samma dagar så det är ju inte som att man missar någon. Nästa vecka börjar vi med arbetspsykologin, ett oerhört smart drag om du frågar mig. Bra att läsa ett sånt ämne medan gruppen fortfarande formas och rollerna ska hittas, jag tror det kan leda till spännande diskussioner. Gruppdynamik och gruppsykologi är ju sjukt intressant också! Vi ska också börja skriva i Melior lite, se om jag kommer ihåg någonting från sist jag skrev i det, känns som det. Så nu har det småstartat lite, ser fram emot att få ett uppdaterat schema, en gruppindelning och få sätta igång på riktigt.

Ps. I och med att jag har börjat i en ny klass har jag ungefär 557000 nya smittvägar för svininfluensa. Sån intressant information kan man få reda på när man börjar skolan! Host host! Ds.

2 kommentarer:

LS sa...

Hurra för bra skolplanering och LIA så snart! Baah för smittovägar men du klarar dig säkert!

PrincessGaia sa...

1-3 dagar..*räknar lite*
så då kommer du vara här minst varannan helg?! :D