2010/01/19

En sekreterare bör ha en...

sekretär! Och det ska se om jag kan hitta en fin på Blocket. Skulle köpt en på Emmaus idag, men det var lite för mycket arbete som behövdes på den. Så jag ger Blocket en chans och lugnar ner mig lite.

Idag är det tisdag, jag har gått till biblioteket för att se att boken jag ville låna redan var utlånad. Nu är den dock reserverad så jag hoppas att personen som har den inte behöver den särskilt länge till. Vi läser just nu en kurs i svensk kommunikation/projektarbete. Igår gick jag till biblioteket, helt utan någon idé om vad jag skulle skriva om, men efter en stund hittade jag ett potentiellt ämne. Det svåra är kvar, att hitta ett syfte som känns meningsfullt och inte oöverstigligt. Jag tror att det ska gå bra. Det sägs ju att man gör ett bra jobb om man gör något som man tycker om. Och även om jag kanske inte "tycker om" krishantering, så är det ett intressant ämne som dessutom har en bra utgångspunkt, krishanteringens fyra faser. Så det är min plan. Jag lånade ett gäng böcker och får jag bara tag på Cullbergs "Kris och utveckling" så ska det nog gå vägen. Känns väldigt skönt att vara ute i så pass god tid och ha åtminstone en liten tanke om vilken inriktning projektarbetet ska ha. Då kan jag använda allt det vi lär oss under kursen praktiskt! Ser verkligen fram emot den här kursen, det kommer bli roligt, det är jag säker på.

Tillbaka till sekretären. Jag vill ha en liknande sån här, de tycker jag är jättefina och tror det kan bli en bra arbetsplats. Det får bli vårens projekt! Till helgen ska jag åka till Linköping och hälsa på Gösta Daniel Olof Sjögren, hans mamma och pappa. Då blir det en tur till IKEA, det var hundra år sen jag var där. Hoppas på att hitta en skrivbordsstol den här gången. Och tavellister till mitt vardagsrum att sätta upp bilder på mina syskonbarn och andra favoriter på. Blir nog en bra helg!

Det är ungefär så här den ska se ut.

Ha en fin tisdag!

1 kommentar:

Mia sa...

fin fin sekretär! nu vart jag också sugen...
Kram!