2009/11/02

Höstkärlek, lugn och en ny familjemedlem.

Hej där!
Det har blivit höst nu på riktigt. Det är riktigt kallt och mörkret kommer tidigare. Vad skönt det är att jag har insett att jag gillar det. Hösten är förlåtande och mindre stressig. Det var länge sen jag hade ett sånt lugn i kroppen, jag kan hantera det mesta (fast det där med bakfylla har jag helt vant mig av med, det är inte roligt!) och jag stressar ytterst lite. Det är mycket i skolan nu, begreppen går ihop ganska mycket. Tisdag och onsdag den här veckan blir det pluggdagar på biblioteket. Finns bra studierum där, till och med whiteboardtavlor i en del tror jag. I morgon ska jag passa stora systersonen en stund medan hans mamma ska gå till tandläkaren och ha roligt. På torsdag blir det hjärt- och lungräddning på skolan och på fredag är det dugga. Med böcker, google och cola så ska jag väl kunna lära mig det jag behöver. Att dessutom ha Lisas och mina gamla anteckningar från skolan i Göteborg är ett klart plus, där finns en hel del bra saker, bra med flera anteckningar med andra formuleringar och bilder. Saknar för övrigt Lisa, hann inte med att träffa henne när jag var nere sist. Hann däremot träffa Gaia och Xa en sväng, rabarberpaj och te och mycket prat. Ser fram emot när de kommer upp hit allihop och kommer på inflyttningsfest och rundtur i Borlänge.

Helgen i Göteborg gick snabbt och var väldigt mysig. Det regnade massor, så vi myste mest inomhus och jag fick ordning på alla grejer jag ville packa ner i kartonger. På lördagkvällen lagade vi en jättegod pastasås och åt chokladpudding. Mysigt! Den godaste brunchen åt vi på Joe Farellis på söndagen, två timmars ätande och så fotboll på tv-apparaterna. Cola, pannkakor med Herseys chocolate syrup, BLT-mackor och majskolvsbitar. Slurp! Jag var mätt i flera timmar. Stor shoppingspree på stan efter maten och Storpäls blev jättesnygg i ny grön tröja och nya jeans. Vi var dessutom på den lilla butiken Slipsen och pratade med en jättetrevlig expedit som hjälpte till med färger och mönster som skulle passa Storpäls. Roligt med människor som verkligen kan sin sak. Jag gick till Buttericks och köpte en piratkostym till maskeraden på Halloween hos Maria i Åselby. Det var för övrigt en väldigt bra fest, mycket roligt folk, alla hade klätt ut sig och lagt massor av jobb på sina kostymer. Green Goblin-cider och Jack Sparrow var där. Finns bilder på Facebook.

Det var sorgligt att lämna Storpäls den här gången, hjärtat brast nästan. Tur att vi bestämde att träffas i Örebro i mitten av november, bo på hotell, äta god mat och bara mysa. Utan julstress, bara massa mys, bubbel, choklad och bubbelpool. Det är lyx och kärlek!

Gosegrisar!

Veckan bjöd på en stor liten överraskning. Tre veckor för tidigt kom systerson nummer två till världen, 45 centimeter lång och 2270 gram. Efter några dagars funderingar heter han nu Gösta.

Daniel Gösta Sjögren.

Daniel efter vår storebror, Gösta (efter pappa Stefan om jag inte missminner mig) och Sjögren efter mamma Jessica. Liten och oerhört söt och äter redan som han ska, matats med sond tidigare men börjar äta själv nu. Kommer snart få åka hem från sjukhuset., så fort de ser att han växer lite och håller värmen. Längtar förstås efter att få träffa honom! Så nu har jag två systersöner, en brorsdotter och två bonus-småttingar. Det är ganska bra utdelning tycker jag!

Välkommen hit, lille Gösta, du är efterlängtad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett härligt inlägg lillasyster. kram till dig

Anonym sa...

Vilken sötkorv! :-)/Hjördis

PrincessGaia sa...

*kramas massa*
Centi tyckte ni kunde döpt den lille till SPOCK ^^ men så har vi precis tittat på STAR TREK :P
Kul att höra att allt går väl för dig. Själv reser jag lite mycket nu så ajg har inte hunnit hör aav mig alls *skämmas*
Hoppas du får en fortsatt bra helg och du..Joe Farellis...Im so going there tomorrow..det där lät SKITGOTT.
*puzzar i massor*