2009/11/10

Sex veckor kvar.

Godkväll!

Klockan är egentligen lite för mycket för att blogga, i morgon ska jag upp till skolan och ska faktiskt vara där i flera timmar i morgon. För ovanlighetens skull. Kommer nog bli intressant, vi håller just nu på med nervsystemet och det är allt lite spännande. Förutom att jag inte kan låta bli att tänka på allt det som händer i hjärnan samtidigt som jag sitter och lyssnar, till slut snurrar allting ihop sig och jag blir lika matt som när jag tänker på att rymden aldrig tar slut. Bara att, som Thomas Ledin säger, gilla läget och köpa att det pågår saker som jag inte styr över inuti min hjärna. Nu är det tisdag kväll, jag har spenderat dagen med att skriva en okej artikel till vår klass-wiki och sen promenerade jag till systern och tokstollen. Hade en rolig eftermiddag med mycket lek och bus, åt mat och klappade Laban. Det är roligt att vara så nära och kunna vara med så mycket, han är för rolig. Idag hittade han några gamla julpynt, pärlgirlanger, och var så söt så. Åt goda laxsnax med quinoa och sen promenerade jag hem i mörkret. Mysigt!

Jag och Lukas på Galaxen.

Idag har jag dessutom sett till (eller åtminstone kommer jag se till) att SJ, Swebus Express, Skyways och Destination Gotland kan fortsätta jobba ett tag till. Har planerat och kollat upp alla mina resor som jag ska ägna mig åt de kommande månaderna. Det ger mig lite ångest för att det är så mycket, men jag vågar dock tro på att allt kommer bli av. Istället för att jag som tidigare aldrig vågade se fram emot något. Nu vågar jag det åtminstone lite, det är ett steg i rätt riktning. Det betyder dock otur att tala om vad jag ska göra, så det får komma i efterhand. Är dessutom lite nervös för flygresan, men jag tror det ska gå bra, den tar ju trots allt bara 45 minuter. Mitt resande börjar i Linköping och slutar på Gotland och däremellan ska det vara advent, jul och nyår. Och julen varar än till påska.. Min mentala lista på saker jag behöver i lägenheten börjar redan bli lite för lång för mitt eget bästa, men jag håller mig i skinnet och har inte börjat skriva någon fysisk än. Det måste faktiskt bli december först, minst. Det är trots allt sex veckor kvar och innan dess ska jag dessutom ha tenta. Så inga nöjeslistor här inte! Fast jag vill ha ett duntäcke... (Om tomten ser det här, bara därför.)


Det får bli allt för idag, det är dags att sova. Nedräkningen börjar om fyra dagar tänkte jag. Jag kan för övrigt nämna att jag längtar efter Storpäls, men det är bara en vecka och två och en halv dag tills jag träffar honom. Det blir mysigt vill jag lova (fastän lite svårt att sova...) Sen ska han gradera i karaten och åka till Gotland. Tiden kommer gå så fort, ser faktiskt fram emot att dela nyårsafton med honom och en flaska champagne. (Och varma sockor, en mysig filt och massa ljus, det lär ju vara vinter även på ön. Mysöverdos kanske?)
KRAM!

Inga kommentarer: