2009/10/27

Tisdag den 27 oktober 2009.

Jag visste väl att det skulle komma en pojke till. Och det är inte bara som jag säger, jag har sagt det hela tiden! Här kommer dagens hyllning till en väldigt ny person i min bekantskapskrets:

"Härmed döper jag dig, din lille parvel, och du ska heta som följer;
Du ska heta Daniel Walter Kalle
Nisse Bertil Evert Sune Viktor
Manne Sigurd Axel Anders
Hasse Lasse Vilgot Erik
Gusten Fredrik Anton Pelle Torsten
Folke Sture Adam Olle Patrick
Efraim Alexander
Stig Oskar Sven
Emrik Bert Kenneth
Åke Karl Signe Fingal Kurt
Alfred John Ludvig
Wolfgang Jim Lennart Herbert
Algot Johan Lisa Harry Tage Tomas
Elmer Petter Christian Yngve
Arvid Sölve Malte Styrbjörn
Gunnar Valfrid Staffan Orvar
Eskil Albert Janne Välling Bosse Allan
Öivind Ivar Laban Henrik
Joakim Amadeus
Mats Arne Knut
Leslie Jean Werner
Adolf Max Alvar Totte Glenn
Buster Claes Rune - Göran Dag Ulrik Bengtsson
Men du ska kallas Plutten."

Hans Alfredsson - Du ska heta
(Om någon vill veta hur denna fantastiska sång låter så säg till. Det är en klassiker!)

4 kommentarer:

Mia sa...

Åh vad roligt, är det Jessica som har fått!? Hälsa grattis!

Vi tackar så mycket för fin Max kaka-bok som kom på posten i förra veckan. Den kommer Ville älska om några månader!

Kramar från oss

Anonym sa...

fin sång syster yster-moster.

Mia sa...

Ska han heta nåt av alla de där namnen?!

Tobias sa...

Ena sidan av två som dök upp vid en Google-sökning på "Stig Oskar Sven"! Och den enda som hade med hela texten på den där underbara sången... som jag i sin tur kom att tänka på igår då jag skulle på dop idag. Däremot är endast ett av lillpojkens ifråga tre namn med! Såväl Edvin som Ture saknas!