2009/11/24

Dagarna de går och går.

Hej!

Nu du, kära läsare, händer det grejer. Det är tisdag idag och jag har pluggat effektivt i två timmar och ätit lunch bestående av tomatsoppa och tomater med fetaost, olivolja och vinäger. Slurp. Jag har även hunnit med att skicka en mailfråga till en föreläsare samt ett brev till något som heter Svensk informationsdatabas för läkemedel och bett om reklampennor. Detta kommer sig av att jag på läkarstämman förra året fick en penna i deras monter och den är så himla bra, nu börjar den ta slut men som tur är så svarade informationsmailen omgående och nu är det en packe pennor på väg hit till mig. Så nu klarar jag nog hela utbildningen! E-post är en bra uppfinning, fyra toasters till det. Ikväll blir det combat, ska maila en av instruktörerna med förslag på grym combat-musik som han borde köra. Har combatabstinens som få, längtar verkligen efter att ha närmare till gymmet. Lite sur på MåBättre i Falun dock, deras combatpass ligger exakt samtidigt som Borlänges. Irriterande!

Såhär såg pennan ut, fast vit.

Idag är det som sagt tisdag och om en vecka har jag kanske börjat ställa in saker i skåpen i lägenheten. Förra veckan ringde den nuvarande hyresgästen och frågade om jag hade lust att flytta in lite tidigare. Jag sa ju inte nej precis! Det tråkiga är att jag kommer på fler saker som jag behöver än saker som jag redan har. Eller alltså, jag har ju det mesta men de sakerna är ju i Göteborg än, så då måste jag ju komplettera. Tänkte ligga ganska lågt dock, men jag ska köpa ett duntäcke, nya kuddar och en bäddmadrass till sängen. Min pappa ska hjälpa mig att bygga en sänggavel till sängen. Och det jag behöver är: kontorsstol, vattenkokare, tv-bänk, en ny stekpanna och en pastakastrull. Annars är jag nöjd med det jag har so far. Ser verkligen fram emot att pyssla i ordning och nu kommer jag ju hinna julpynta lite med några ljusstakar och någon tomte. Det blir mysigt! Ska dessutom hinna baka lussekatter en gång, jag ska kanske få adoptera en köksassistent av en bekant, då blir det ju enkelt. Så snart kan jag skicka iväg adressändringen och fixa såna där saker! Och uppdatera alla personuppgifter på alla webshoppar...

I helgen som gick träffade jag Storpäls i Örebro för en helg innan jul. Jag åkte från Borlänge och han från Göteborg. Det är det som är bra med Örebro, det är lagom långt från överallt. Jag såg fyra avsnitt av HippHipp med textkommentarer och sen var jag framme. Checkade in på Clarion och packade upp. En lång dusch och sen en tur på stan. Glömde att äta så till slut skrek kroppen efter blodsocker, så då blev det yoghurt och bananer framför TV'n på hotellet. Vid sju kom Storpäls med tåget och vi gick och åt kinamat. Vi drabbades därefter av hysterisk paltkoma så vi drog oss tillbaka till hotellet och hade en lugn och skön fredagkväll. Jag kunde inte sova så bra på natten, redan vid sex var jag vaken och slog på radion. Snart hade jag väckt Storpäls och vi tittade lite på TV innan det var dags för frukost. God sådan var det! Lördagen spenderades på Conventum och Örebro Öl - och Whiskyfestival. Det var ganska trevligt, men kanske inget vi ska göra igen. Jag hittade ett företag som hade Green Goblin, provsmakade en god likör med ägg/mandel/honungs-smak och så provsmakade vi förstås Mackmyra. Det var en helt okej eftermiddag. Vi drog oss så småningom mot Rosalis deli och åt middag innan vi tog oss hem till hotellet igen. Hela helgen var lugn och skön, ingen julstress, inga krav och bara lagom med planering. Väldigt mysigt! Och om fem veckor ses vi igen. Vi har verkligen lyckats med våra träffar, det har inte gått så hysteriskt lång tid emellan gångerna och jag tror vi mår ganska bra av att vara på varsitt håll ett tag. Det verkar så. Fast det är klart, ibland är det ju lite ensamt förstås. Och lite trist att inte ha någon att mysa med i soffan, men allt har sin tid. Samboliv har sin tid och särboliv sin. <3

Det händer ganska mycket runt omkring nu också. Igår åkte jag på en spontan trip till Mora och hälsade på Hjördis. Det hällregnade och vi bakade kakor för fulla muggar. Träffade skäggagamen Skäggis och blev charmad av hans personlighet, förlåt ödlighet. I Linköping växer Gösta och honom har jag hunnit träffa, det var en mysig helg med väldigt mycket lugn och ro. Såg på film och lagade mat. Bakade en kladdkaka på känn som blev väldigt god, hemligheten hette nog mycket smör. Det var kul att hinna ner medan han fortfarande var så liten. Kul att träffa syster large och Stefan också förstås! När jag kom hem träffade jag Lukas och syster medium, Lukas kändes verkligen väldigt stor. Till familjejulbordet i Västerbyn kommer Gösta hem, det blir mysigt! I skolan är det fullt upp, försöker trycka in alla anatomi i huvudet och är tacksam över att det är en dugga kvar och trots allt några dagar kvar att hinna läsa mer. Tentan närmar sig och jag tror den blir stor. Innan dess ska vi få gå på obduktion på Falu lasarett, undrar om jag ska ta med mig mitt CV och försöka lämna in till någon personalansvarig på patologen. Hehe. Till helgen blir det på med svarta fina långklänningen igen och adventskonsert i Stora Tuna Kyrka. Karl-Peter kommer hem och sjunger och Alexander Lind ska spela trumpet. Det kommer bli jättefint tror jag! Tills dess vill jag hitta en vit pälsbolero av något slag, det verkar hur svårt som helst och jag tycker verkligen det är fint, men det verkar mest finnas bröllopsversioner och det var ju inte tanken. Hittade en i Örebro, men den var trasig... Snyft!

Så, nu börjar min uppdatering ta alldeles för lång tid. Ska nu skriva ut en överlåtelse av bredbandet till Storpäls, har just pratat med Telias kundtjänst och överlåtit telefonin också. Det rör på sig, mycket man ska komma ihåg. Om precis en månad är det jul, innan dess är kalendern fullbokad och det känns bara bra! Så fort jag kommit in i lägenheten kommer det bilder och så är du välkommen på besök!

Ha det bra, nu är det snart dags för tisdagscombat.
Och till front row, jag saknar er.
Molto! Mucho! Massor!

1 kommentar:

Helena sa...

Och vi saknar dig!!! Btw så länkade du till en av mina favvo bc-låtar =D Pöss o kram!