2009/10/19

These are a few of my favourite things

Hej!

Många människor skulle nog kalla mig ha-galen, beroende av att köpa saker och inte särskilt ekonomisk. Men, ett stort men, för att citera min vän Hjördis, jag är periodare. Jag är dessutom ganska snål, så det ska mycket till för att jag ska köpa dyra saker. Dock vet jag ju också att man får vad man betalar för, som mina omtalade skor jag köpte, de är supersköna och jag får inte ett enda skavsår av dem, ser fram emot våren när jag kan ha dem utan att frysa ihjäl. Och ja, jag gillar verkligen att köpa saker. Skor är en stor favorit, kjolar är en annan, smycken är alltid kul (senaste fyndet på Pärlan i Gustafs, ett silverhalsband från Othmar) och under den senaste tiden har turen kommit till att köpa fiolsaker. När jag var på Stråkafton köpte jag mig ett nytt harts, ett handgjort från en belgisk tillverkare med ett handgjort etui i någon form av fanér. Jag vann förra veckan en auktion på Tradera på en ny Gewa-stråke. Så nu står det bara några få saker på önskelistan, men eftersom det bara är två månader till jul så tror jag nog att min köp-period lite har gått över.



Och här är något jag gärna skulle ha...

På fredag åker jag till Göteborg. Det har varit lite ångestfyllt, men efter att idag ha pratat med en vän därnere känns det bara bra att åka dit. På lördagen ska jag och Storpäls göra oss en tjänst genom att packa ner allt som inte behöver stå i skåp och dessutom lägga ut ganska mycket grejer på Blocket. Om någon vill ha en korgfåtölj så säg till. Har bokhyllor och en hel del porslin också, bara att hämta! Vi ska sortera ordentligt och allt som kan packas ner, ska packas ner. För hur det än är och när det än händer så är det en bra idé att en hel del redan är packat. Ska dessutom göra en så rolig sak som att städa köksfläkten. Kill-it-bang eller vad det heter får göra grovjobbet, eller mr Muskel, eller Yes Powerspray. Vad som helst som löser fett!

Här är för övrigt årets snyggaste paint-alster, nämligen min planlösning på lägenheten. Vid frågor om detaljer, använd kommentarsfältet eller ring mig!

Håll till godo!

2 kommentarer:

Dåcktor Erik sa...

Verkar vara en fin lägenhet med en bra planlösning, hoppas du kommer att trivas i den.

PrincessGaia sa...

konstig hallen ser ut..jag håller med dig..du har nog missat nått :P
Annars...så får du allt hålla fiolkonser till oss när vi kikar förbi *kramizar* hörs på söndag